Uutta kallista mopokortti uudistusta ei saa toteuttaa

Ano Nyymi
Porvoo

/ #29 mm. nämä kommentit kävi silmään.

26.01.2009 22:23

#8
En allekirjoita, koska tahdon suojella nuoria, vaikka se käsittämättömältä kuulostaakin. Tuo 400-500 euron maksu antaa ajokortille arvon, joka taas vähentää mopojen viritystä ja yleistä holtittomuutta liikenteessä, jotka aiheuttavat loukkaantumisia. Tämä viesti ei ole pilkkaamista tai pahantahtoisen kyynikon julistusta; lähinnä rakkautta.
olli somero (pori, 27.8.2008 22:30)

-Yhä useampi nuori 15 vuoden iässä hankkii kesätyön tarvittaessa myös hieman polkupyörämatkaa pidemmälle. Kenelläkään EI OLE VARAA maksaa 400 euroa 50-kuutioisten mopojen ajamisesta. Siis aivan törkeää. Mopojen virittely ei johdu todellakaan kortin hinnasta, vaan siitä että ne nyt kulkevat 45-50 km/h. Ja kyllähän lapsi tykkää mopojen koneen kanssa leikkiä. Oppii mekaniikkaa siinä samassa.

#9
Toivottavasti mopoilijoiden määrä uudistuksen myötä vähenee selvästi, koska en kestä noita liikenneterroristeja enää!
En todellakaan allekirjoita
Antero Svartgård (Helsinki, 27.8.2008 23:22)

-Hyvin pinnallinen mielipide. "liikenneterroristi" Ellet tiennyt, niin taas on asia niin, että idioottien mopoilijoiden takia täysin rehellisten mopoilijoiden oikeudet viedään. MISTÄS luulet teinin repäisevän tuosta vaan 400 euroa?! Mistäs itse repäisisit yhtäkkiä 400 euroa? Ja sinun näkemyksesi "liikenneterroristit" ovat myös sellaisia, joiden vanhemmat maksavat heidän mopokortin maksoi mitä maksoi. Pappa betalar meiningillä nekin menevät siinä, missä muutkin.