Ei uraanikaivostoimintaa Kuusamoon

Vantaa

/ #25 kaivajien pöydän alta muruja syövälle edellä

10.09.2011 10:33

Edellinen huonosti asioista perillä oleva vieras voisi kokeilla omaa nimeä, jos uskoo asiaansa ja sosiaaliseen Facebookissa ja haluaa levittää sitä. Nyt jäät itse viisaampien jalkoihin ja sinulla ei ole mahdollisuutta. Talvivaara on todistanut, että kaivosteollisuus ei ole ongelmatonta. Kyse ei todellakaan ole muutamasta ketusta ja korvesta vaan Kuusamon matkailusta ja tulevaisuudesta. Kaivajat valehtelevat ja ympäristökeskus mokailee kuten Talvivaarassa, joten tekninen analyysi tarvitaan riipumattomalta taholta.

Itse asiassa edellisen kaverin teksti näyttää kovasti kaivosyhtiön mediakonsultilta tai lahjotulta virkamieheltä/kaupunginvaltuutetulta. Rahaa lupaillaan ja toisella kannalla ei ole kuitenkaan mitään mahdollisuutta. Koetanhan kirjoitella siihen YVAan rikastusmenetelmien yksityiskohdat, että niitä voisi jotenkin arvioida. Laita myös kattava lista päästettävistä saasteista ja niiden pitoisuudet ilmassa ja vesistöissä.