ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #537 Kiitos vinkeistä ja kannustuksesta!

17.02.2009 18:04

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Jos en niitä tänään pääse hyödyntämään, niin jatkossa kyllä. Näitä keskusteluja käydään vielä monen monta kertaa!

Tänään puhutaan monesta asiasta.

Olennaisin niistä on humanitaarinen suojelu. Ei siis kaikki humanitaarinen maahanmuutto, sillä totta kai Suomen ja suomalaisten tulee auttaa TODELLISIA pakolaisia (Geneven pakolaissopimus).

Tällaisia pakolaisia Suomeen tuli viime vuonna vajaa sata. Siihen voimavaramme riittävät kyllä.

Toisin sen sijaan on niiden tuhansien ajelehtijoiden kanssa, jotka yksinkertaisesti hakevat vain parempaa elintasoa.

On asioita, joista en aio tai ainakaan halua puhua sanaakaan:
1. Jussi Halla-aho, hänen kirjoituksensa, kirjoitustyylinsä jne. Tämä on myös Jussin toivomus.
2. Perussuomalaiset. En edusta mitään puoluetta. Siksi en halua puhua perussuomalaisistakaan. Tämä ei siis ole mitään perussuomalaisten väheksymistä tms.
3. Uskonnot. Sikäli mikäli vain niistä on mahdollista olla puhumatta. En itse tunnusta mitään uskontoa. Siksi en halua sotkea uskontoa tähän keskusteluun.
4. Tietyt valtiot ja niiden kansalaiset. Eri maista tulevilla maahanmuuttajilla on erilaisia, enemmän tai vähemmän suomalaiseen yhteiskuntaan sopivia arvoja, asenteita ja käyttäytymismalleja. Silti olisin mieluiten puhumatta yksittäisistä maista jne. Toivottavasti minulle mahdollisuus tähän suodaan, sillä mielestäni jostain maasta tai sen kansalaisista jauhaminen ei vie millään lailla eteenpäin keskustelua itse aiheesta - Suomen maahanmuuttopolitiikasta. Jos tietyistä valtioista ehdottomasti halutaan puhua, olen varautunut siihenkin.

Laittakaahan limpparia jääkaappiin ja kaivakaa popcorn-koneet esille. Showtime at 9 pm.

Kotisivuni aukeavat jossain vaiheessa iltaa. Sieltä löydätte kaiken sen tiedon, mitä itsestäni tällä hetkellä halua antaa. Monet kirjoitukset sivuillani ovat pitkiä. Uskon kuitenkin, että ne kannattaa lukea.

Palaan linjoille viimeistään aamulla.

www.juhamakiketela.info