Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Suomen Kansa Oy

/ #23 Työttömyyskö rikos?

17.02.2015 12:58

Hyvä havainto adressissa: työttömyydestä on tehty Suomessa rikos. Siitä rangaistaan kovemmin kuin työkkärin virkailijan pahoinpitelemisestä rangaistaisiin (ei, en ehdota mitään). Jatkuvasti saa kuulla vihapuheita työtöntä kansanosaa vastaan. Heitä syyllistetään, uhkaillaan, nöyryytetään, rangaistaan. Onko tarkoitus tappaa heidät nälkään? Eivät he kurjistamalla ainakaan työllisty.

Jos työttömyys tosiaan olisi rikos, vielä suurempi rikos pitäisi olla työttömäksi saattaminen, eli palkkatyöläisen irtisanominen. Irtisanomisesta voitaisiin rangaista ainakin vuoden tai parin työttömyysturvamaksulla, eli entinen työnantaja maksaisi sen tuon ajan. Vapautus tästä voitaisiin antaa alle sata henkeä työllistäneille firmoille. Jokin rangaistus kuitenkin heillekin. Vähintään julkinen nuhtelu ja yrityksen johtajien kuvat ja henkilötiedot nettilistaan, jotta heidät tunnistettaisiin kadulla. Ja yritysten nimet listalle, jotta voisimme boikotoida niitä.