Raiskauksille kovempi tuomio!

Jari Hujanen
Kokkola

/ #157 Periaate oikea mutta miten käytäntö?

27.02.2009 14:56

Olen muuten täysin samaa mieltä adressin kanssa, mutta miten käy käytännössä, kun isompi tai pienempi osa ns. raiskatuista naisista ihan vain mielenvikaisuuttaan väittävät jonkun raiskanneen heidät. Käsittääkseni yleensä raiskauksissa (olivat ne sitten oikeita tai valehdeltuja) ei juuri jää väkivallan jälkiä, koska naiset joko valehtelevat asiasta tai eivät uskalla laittaa kunnolla vastaan. Kuinka näytetään toteen, että kyseessä oli oikea raiskaus, ettei syytön joudu vankilaan vain mielenvikaisen naisen takia? En halua tällä mielipiteelläni sanoa, että raiskaus olisi kevyt asia tai ettei niitä tapahtuisi paljon, mutta tiedän, että Suomessakin on aivan liikaa mielipuolisia, psykopaattisia, tunnevammaisia jne. naisia, joille mikään keino ei ole liikaa, kun on kyse miesten opettamisesta, miehille kostamisesta, miesten alistamisesta, rahan saamisesta tms. Ehkä tämä on yksi syy, että Suomessa raiskauksista annettavat tuomiot ovat kompromisseja. Kommentoikaa toki, jos teillä on parempaa tietoa.