Kristillinen tv-kanava yleiseen valtakunnalliseen jakeluun

Petteri Pietikäinen
Adressin tekijä

/ #13 Evankeliumi kuuluu kaikille

11.03.2009 21:34

Ajatelkaapa ikäihmistä jossakin hoitokodissa. Hän ei kykene liikkumaan paljoakaan. TV voi olla ainoa ikkuna maailmaan. Mutta puhuttelevatko tämän maailman nykyohjelmat häntä? Keskipäivän lähetyksissä joku vanha Suomi-filmi voi muistuttaa menneestä. Mutta entäpä heidän tulevaisuutensa? Missä on tulevaisuuteen liittyvä toivo?

Kristilliset ohjelmat voivat välittää heille tulevaisuuden toivoa - ovathan he eläneet pitkälle kristillisen yhtenäiskulttuurin aikana, joten nämä asiat eivät ole hänelle vieraita. Kristillisyys voi tehdä vuoteessa makaavasta vanhaikäisestä a k t i i v i s e n toimijan rukouksen maailmassa, sillä rukouksen avulla hän liikuttaa sitä Kättä, joka liikuttaa koko maailmankaikkeutta. Millainen siunaus siitä seuraisi tälle maalle.

Mutta sanopa hänelle, että sinun pitää hankkia lisälaite tms. nähdäksesi kyseisen kanavan - ei hän sellaiseen kykene. Ei - meidän nuorempien velvollisuus on saada kristillinen kanava hänen lähelle.

Ja kaikkien muidenkin. Kun tätä kirjoitan uutiset kertovat koulusurmaajasta Saksassa. Evankeliumin - hyvän sanoman - pitäisi päästä lähelle. Ainakin niin lähelle, että se löytyy jokaisen tv-kaukosäätimen näppäimestä. Evankeliumi kuuluu kaikille: homosta heteroon, alkoholistista kunnon kansalaiseen jne.

Todellinen syrjitty tänään on aito kristillinen sanoma, joka on elämää eheyttävä voima. Onko meillä varaa pitää sitä kauan marginaalissa? Kirkosta eroaminen lisääntyy, koska kosketuspinta-alaa ei kristillisyyteen ole. Eikö kristillisen kanavan saaminen ole keino lisätä tätä pinta-alaa? Nekin meistä, joilla on mahdollisuus katsella esim. TV7:ää netin tai kaapelikanavien kautta, pitäisi ottaa huomioon ne, joilla tätä mahdollisuutta ei ole, mutta jotka haluavat kyseistä kanavaa katsella.

Nyt on mahdollisuus vaikuttaa.