Kristillinen tv-kanava yleiseen valtakunnalliseen jakeluun

Iiro Wasen
Turku

/ #14 Pietikäiselle

11.03.2009 23:22

"Mutta sanopa hänelle, että sinun pitää hankkia lisälaite tms. nähdäksesi kyseisen kanavan - ei hän sellaiseen kykene. Ei - meidän nuorempien velvollisuus on saada kristillinen kanava hänen lähelle."

Ehdotatko että menisimme aikaa taaksepäin ja peruisimme digiaikaan menemisen? Kuten olen jo sanonut TV7 pitäisi näkyä joka ikisessä televisiossa joka on kytketty digiverkkoon. Jos tämä kyseinen vanhus on hoitokodissa niin eikö se olisi hoitajien velvollisuus hankkia digiboxi ettei heidän tarvitse katsoa lumisadetta?

"Todellinen syrjitty tänään on aito kristillinen sanoma, joka on elämää eheyttävä voima. Onko meillä varaa pitää sitä kauan marginaalissa? Kirkosta eroaminen lisääntyy, koska kosketuspinta-alaa ei kristillisyyteen ole. Eikö kristillisen kanavan saaminen ole keino lisätä tätä pinta-alaa? Nekin meistä, joilla on mahdollisuus katsella esim. TV7:ää netin tai kaapelikanavien kautta, pitäisi ottaa huomioon ne, joilla tätä mahdollisuutta ei ole, mutta jotka haluavat kyseistä kanavaa katsella."

Jos kristillinen sanoma on mielestäsi syrjitty, niin se on kirkon oma tehtävä julkaista sanomansa, eikä muiden ihmisten. Huomautan tähän väliin, että yksi kolmasosaa maapallon väestöstä kuuluu kristilliseen kirkkoon eli toisin sanottuna 2 miljardia ihmistä. Toisen kristillisen kanavan saaminen toki saattaisi lisätä "pinta-alaa", mutta onko se tarpeen? Meneekö tämä planeetta mielestäsi kaaokseen jos ihmiset eivät olisi kristinuskoisia?

Olet taas yksi hihhuli joka luulee, että kristinusko on ainoa oikea tie. Sanon että "ei ole". Jos kyseenalaistaisit uskontosi niin silloin ehkä saatatkin huomata tämän.