Joukkovoima hallituspolitiikkaa vastaan!

aki

/ #16 Sosiaalietuuksista ja hallituksen päätöksistä

31.05.2015 20:08

Valloilla on stereotypia, jonka mukaan kaikki sosiaalitukien varassa elävät ovat sossupummeja/maahanmuuttajia. Oikeastihan valtaosa sosiaalietuuksien saajista on samanlaisia, kuin minä -eli ihmisiä, joille elämässä kortit eivät ole osuneet oikein.
Olen kroonisesti sairas nuori, ja olen tarvinnut sosiaalietuuksia useasti, jotta olen voinut syödä ja säilyttää katon pääni päällä. Olen ollut sairaspäivärahalla, opintotuella, asumislisillä, työttömyystuella ja toimeentulotuella.

Olisi mukavaa, ettei hallitus pienentäisi ruokarahojani, jotka ovat jo ennestään pienet. Siitähän nämä säästöt syntyvät, kun köyhältä otetaan leipä pois kädestä.

Olisi siis mukava, jos hallitus ymmärtäisi minun olemassaoloni, ja tuhansien muiden kaltaisteni.

Sen sijaan hallitus kasvattaa eroa hyväosaisten ja huono-osaisten välillä yrittäessään saada aikaan jotain maagista talouskasvua.

Eriarvoisuus aiheuttaa levottomuutta, pahoinvointia, syrjäytymistä, asunnottomuutta, terveysongelmia yms, jotka kaikki vaikuttavat huonolla tavalla yhteiskuntaamme.

Tämänkaltaiset linjaukset ovat pelottavia - eikö ymmärretä, että eniten säästetään ennaltaehkäisevillä ja kuntoutussuuntaisilla ajatusmalleilla? Silloin asiat eivät ehdi paisua äärimmilleen, jolloin kuluja syntyy vielä enemmän, kuin aluksi olisi syntynytkään.

Tällä hallituksen linjalla kohtaamme samat ongelmat myöhemmin, paisuneina äärimmilleen, ja haluaisinkin tietää, mistä rahat siihen sitten tulevat?

Joudummekohan ehkä jopa koskea rikkaiden rakkaisiin veroihin?