YLEn mediamaksu

Jani Kaksonen
Ikaalinen

/ #3 Siis

23.04.2009 21:39

Ei ole ollut 5 vuoteen televisiota eikä radiota koskaan.

Mitä jos ihan ne maksaisi jotka katselee? Tarkoitan, kirkosta eronneet ateistit eivät maksa kirkollisveroa. Jalankulkijat ja julkisia liikennevälineitä käyttävät eivät maksa auton käyttömaksua mutta nyt sitten televisiota, radiota ja lähetysmediaa seuraamattomien pitäisi sitten maksaa lähetysmediamaksua?

Se on väärin. Ymmärrättekö, täysin, perimmäisen, totaalisen - VÄÄRIN.

Minulla puuseppänä ei ole todellakaan kovat tulot ja lisäksi makselen muutenkin itseni kipeäksi kaikenlaisesta pakollisesta jolla kaikella kuitenkin on oma tarkoituksensa. Hupimenoni ovat sangen pienet - ja tuollainen 15 euroa kuussa on ... no. Se on HELVETISTI rahaa mun budjetissa. Ja voin kuvitella mitä se tekee esim. opiskelijan lompakossa. Se raha on mun tapauksessa pois esim. live-keikkoja soittavilta bändeiltä, kirjailijoilta, paikalliselta (elokuva)teatterilta sekä kehittävistä harrasteista - sekä myös siitä mitä itse tuotan omassa referenssissäni. Koska en aio koskaan katsoa televisiota - on tuo vuosittainen maksu käytännössä suoraan pois minun vähäisestä sivistyksestäni ja arvostamistani taide- ja esitysmuodoista - ja myös noiden mediamuotojen tuottajilta, jotka käytännössä toimivat ruohonjuuritasolla ja ovat riippuvaisia suorasta tuesta joka tulee heidän esityksiään seuraavilta.

Lähdetään nyt siitä että jos on pakko maksaa niin sitten olisi oltava myös PAKKO KATSOA jos asia on kerran niin helvetin tärkeä. Ellei ole niin sitten kerätkää rahat niiltä jotka HALUAVAT katsoa ja jättäkää meille muille varat tukea meidän mieleisiämme kulttuurimuotoja.