Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

payena

/ #135

05.06.2015 16:25

Työntekijöillä, työnantajilla, yrittäjillä, vammaisilla-- on kaikilla takanaan  järjästäytyneet organisaatiot tai ammattiliitot.  Ay väki on kuitenkin  kiinnostunut ensisijaisesti ajamaan työssäolevien asioita.

Työttömilläkin  pitäisi olla jonkinlainen etujärjästö ajamassa asioita sekä ehdottomasti lakimiehiä  jotka valvoisivat   työvoima-kela-sosiaaliviraston-- päätöksien laillisuutta. Työttömyyttä kun on pidetty aina välivaiheena, ja sitähän se parhaimassa tapauksessa onkin----mutta silloin kun se kohtaa niin  pitäisi olla  jonkinlainen järjästö josta voisi kysyä neuvoja.

Työttömyytähän on aina ollut, mutta  mitään järjästöä ei ole syntynyt 100 vuoteen. Työttömyys on usein henkilökohtainen epäonnistuminen  jonka herättämistä tuntemuksista ollaan mieluusi hiljaa. Kaikki ne voimattomuuden, yrittämisen, ulkopuolelle jäämisen, osattomuuden, rahan riittämättömyyden tunteet myllertää yhtenä häpellisenä möykkynä.

Ja tätä tunnetta vahvistaa tuhannet  trollaajat,  lisäämällä ja vahvistamalla näitä kokemuksia ( työttömät ovat loisia) nöyryytämällä  ja alentaa ( Töitä löytyy aina) --- KAIKKI JOHTUU VAIN SINUSTA ITSESTÄSI--LAISKUUDESTA JA YRITTÄMISEN PUUTEESTA . Ei siis ihme että työttömyys on hyvin henkilökohtainen kokemus jota ei helposti jaeta. Siksi olisi tarpeen olla jonkilainen suurempi etujärjästö. Työttömät tarvitsisivat ehdottomasti puollustajia jo pelkän itsetunnon ja jaksaminen vuoksi.  Jos oikeasti kaikki työttömät, palkkatukityössä olevat ym. köyhät liittoutuisivat olisi meissä voimaa,,ajatelkaa nyt n 500 000 ihmistä