YLEn mediamaksu

Ikaalinen

/ #23 Naurettavaahan tässä on

24.04.2009 20:29

Että maksua markkinoidaan nimenomaan sillä ajatuksella että "NYT TV-LUPA HALPENEE!" - joka pitää paikkansa niiden kohdalla jotka nyt tv-lupaa ostavat.

Jokun pitäisi vääntää kuitenkin näille enemmistövoimallaan riistäville että he ovat pakottamassa myös niitä maksamaan jotka eivät osallistu median kulutukseen. Sille miksi näiden mediaa kuluttamattomien pitäisi maksaa siitä että naapuri katselee televisiota onkin jo vaikea keksiä järjellistä perustetta.

Tämän tulisi herättää kaikissa kansalaisissa vastustusta, moraalista närkästystä. Jos minun hupikustannuksiani jossain muodossa valutetaan toisten maksettaviksi niin ainakin minä koen että se on VÄÄRIN, ja lupaan pyhästi hoitaa kustannukset ihan itse enkä tehdä siitä toisille ongelmaa. Onnistuuko sama eettinen ajatuskaava telkkua katsovalta tai radiota kuuntelevalta enemmistöltä? Onnistuuko, edes jos asia laitetaan tapetille rautalangasta vääntäen?

Minusta olisi ihan kohtuullisesti pyydetty että nykyisin tv-lupaansa maksavat jotka kokevat että on kohtuutonta että mediakulutukseen osallistumattomia rankaistaan maksulla joka ei heitä hyödytä millään tavalla ottaisivat ja irtisanoisivat protestiksi televisiolupansa, vaikkakin mediamaksu koituukin heille eduksi rahallisesti.

Onko se rahasta kiinni - vai onko maailmassa vielä oikeudentuntoakin? Kuinka on - quo vadis finland?