Pelastakaa Club Liberté

Mika Reunanen

/ #3 Minkä takia ei?

28.04.2009 10:27

Nyt 6 kuukautta mukana toiminnassa olleenna (2,5 vuotta vieressä seuranneena) kysymys ei ole niinkään rahasta vaan virkamiesten tulkinnasta onko toiminta kannattavaa. Mitä se on tuon mukana oloni ajan ollut. Se on tietysti vaatinut meiltä omistajilta purkkihernekeiton syöntiä Chez Domiguen sijaan, mikä esimerkiksi minulle hyvä palkkaisessa 9-17 duunissa 10 vuotta olleena on uutta. Vaikka en ole kyseisessä paikassa koskaan syönyt.

Velkaa on edelleen, mutta se on samanlaisella toiminnalla maksettavissa. Anniskeluvan kieltäminen on siksi järjetön asia, koska ei palvele ketään, ei omistajia, ei muusikoita tahi tahoja joille Club Liberte on velkaa.

Mutta asiat ovat kaikesta riippumatta, ei korkeammassa kädessä, vaan virkamiesten kädessä. Toivottavasti järkevässä sellaisessa.

Mutta jos asioita miettii positiivisesti eikä vaivu synkkyyteen, niin nyt Helsingin alaikäisillä musadiggareilla on ainutlaatuinen mahdollisuus kokea ennen täysi-ikäisyyttä pienen klubin oma tunnelmansa. Unohtaa Glorian ja Nosturin kylmät saundit, Tavastian Japani popit tai Voicen R&B listat, ja tulla esimerkiksi tänään (28.4) kuuntelemaan uusia nuoria nousevia muusikoita PJK klubille pelkällä narikan hinnalla.

Ja Kita Ristille: Onpas ollut huono Naulaamo ilta. Mikään ei ole toiminut. Toivottavasi seuraavat Naulaamot ovat parempia, jos vielä niitä saamme järjestää. Kolme vuotta samalle jamiklubille on kuitenkin niin kunnioitettava aika että se ansaitsisi paremman tuomion kuin mitä sinä olet kokenut.

Ja meidän ovimiehet saavat aivan varmasti parempia työpaikkoja jos haluavat.
Totuus kuitenkin on että myös he viihtyvät Club Libertessä, syinään hyvä musiikki, hyvin käyttäytyvät asiakkaat ja toivottavasti myös me kolme miehen "sukupuolielintä" tiskin toisella puolella.

Mika Reunanen
(tänään 28.4 töissä)