Konemusiikki kiellettävä

Carita Ahokas
Varkaus

/ #113 Antakaa mun kaikki kestää.

20.05.2009 00:41

Vaikka esim. konemusiikilla on tarkoitus saattaa kuulijansa "transsitilaan", huomauttaisin vaan, miksei sitten kuuntelija samantien vaan hankisi sen transsitilan pelkästä musiikista, vaan MUKA pitäisi ostaa jostai kujilta kallista ja laitonta tavaraa? Haluaisin todellakin nähdä ne tutkimustulokset, jotka on tehty laajalla otannalla ja ihan virallisesti, mitkä todistaa tämän väittämän. Varoitan, tämä voi olla yllätys, mutta huumeidenkäyttö ei liity mitenkään musiikin kuunteluun. Ja jos vaikka verrattaisiin vaikka narkkareiden 2 suosituinta musiikki genree, jotka voisivat tässä tapauksella olla esim. konemusiikki ja hevi. Jos konemusiikki kuitenkin on suhteella 6/10 (60%) suositumpaa kuin hevi, se ei todistaisi vielä mitään, mutta jos se olisikin 9/10 (90%)ja muut genret kuuluu tähän loppuun 1/10 niin sitten voisin uskoa.

Se on totta, että kuka tahansa voi tehdä konemusiikkia, mutta siihen vaatii esim. rytmitajua, ettei vedä koko settiä ihan pieleen. Mitään musiikkiä ei voi tehdä ilman rytmitajua. konemusiikissa ei välttämättä tarvitse olla sitä laulua, mutta todella hyvä konemusiikki antaa sen pienen "transsitilan". Ja kyllä, olen useampia vuosia kuunnellut konemusiikkia, minulla on kavereita, jotka kuuntelevat konemusiikkia, KUKAAN heistä ei käytä huumeita, enkä itsekkään. Konemusiikissa ei ole yleensä minkäänlaista yllytystä humeidenkäyttöön. Vai mitä nämä meidän konemuusikot sanovat, oletteko muka alkaneet jotain LSD:tä mainostamaan musiikin avulla? Sitäpaitsi, omasta mielestäni mikä tahansa muu genre pystyy aiheuttamaan "transsitilan" kuulijalle, mutta konemusiikki vain pyrkii siihen.

Haluan ihan oikeasti tietää, onko tämä adressin tekijä keksinyt tälläistä vai onko tämä vain surkea pila. Jos tietää yhden huumeiden käyttäjän, joka kuuntelee konemusiikkia, turha yleistää, onhan meitä ainankin tuhansia, jotka kuuntelevat konemusiikkia ja eivät käytä huumeita.

Ja lopuksi, selvittelen mitä transsi on
Transsi = hypnoottisluonteinen tila tai uskonnollinen hurmos, jossa ihminen irtaantuu ympäröivästä todellisuudesta. Ihmiset "vaipuvat transsiin" joka päivä, usein tiedostamatta sitä itse. Esimerkiksi kävellessä on mahdollista vaipua ajatuksiinsa, josta herätessään voi huomata kävelleensä pitkänkin matkan. Hypnotisoijat käyttävät suggestiota saadakseen asiakkaansa vaipumaan transsiin. Ekstaasimaiseen transsiin voi päästä meditaation avulla. Myös päihteitä voidaan käyttää apuna transsiin pääsemisessä.
- Wikipedia

Jos nyt joku täysijärkinen luki tuon, transsi ei ole vaan huono juttu. Muutenkin, kun transsiin on monia keinoja päästä, ehkä ne huumeet on viimeinen asia, mitä voisi kokeilla, jos on ihan viisas. Konemusiikki on juuri "turvallisin" ja "halvin" keino päästä "transsiin", joten miksi se on kiellettävä?