YLEn mediamaksu

Lappeenranta

/ #72 Mediamaksu

24.05.2009 14:48

Itse laitoin Lintilälle seuraavanlaisen viestin mikä aika mukavasti summaa meikäläisen mielipiteen. En kyllä usko että se menee niiden filtteristä läpi mutta kuka tietää. :)
____________________________

Tervehdys,

Itseäni kummastuttaa tämä epäoikeudenmukainen mediamaksuperiaate koska en ole katsonut televisiota kymmeneen vuoteen, en edes netistä. Jos kerran huolestuttaa niin paljon että ihmiset katsovat kanavia niin käsittääkseeni kanavat voidaan nykyisin suojata, eikös se ole se periaate miten maksulliset kanavapaketit suojataan? Ainakin Internet lähetykset voidaan suojata rekisteröinnin taakse joten miksi kiusata ihmisiä päättömällä maksulla sen sijaan että ryhdyttäisiin näihin toimenpiteisiin? Olisko ehkä syynä se että YLE:n kanavat lopahtaisivat heti alkuunsa kun kukaan ei kuitenkaan sitä roskaa katso? Mihin tarvitaan kahta kanavaa muutenkaan?

Tässä haiskahtaa jälleen raha ja mietityttääkin että kuka tästä hyötyy ja kenen taskuun rahat sujahtavat - ei ainakaan tavalliset kansalaiset siitä mitään hyödy, etenkin kun miettii miten paljon taantuma on vaikuttanunt kotitalouksien maksukykyyn. Itse osa-aikaisena työntekijänä, jolla on muutenkin ihan tarpeeksi elinkustannuksia mm. vuokran, ruoan ja näiden "väliaikaisten autonkäyttömaksujen" maksajana, en kaipaa enää lisää kustannuksia vain sen takia että joku heittäytyy ahneeksi.

Kansanedustajat voisivatkin nyt toimia omien neuvojensa mukaan maltillisesti etenkin näin taantuman aikana, ja jos valtiolla ei rahaa tähän löydy, niin ehkäpä kansanedustajatkin voivat nyt osoittaa halukkuutensa kansantalouden tukemiseen ja vaikka omien palkkojensa korottamisen sijaan käyttää ko. rahat ylen toiminnan tukemiseen. Vai olisiko kenties ratkaisuna lakkauttaa toinen kanavista ja keskittyä parempaan sisällön tarjontaan, ehkäpä silloin ihmisetkin olisivat kiinnostuneita tilaamaan kanavapaketin.

Eikös Suomi ole lisäksi EU:n nettomaksajia joten olisiko nyt aika hankkia osa rahoista takaisin ja käyttää niitä tällaiseen "sivistävään toimintaan". Mietin muutenkin että mitähän EU:n tuomioistuin tuumaa tällaisesta epäreilusta päätöksestä. Ehkäpä kansalaisten olisi aika ohittaa nämä ns. kansanedustajat ja alkaa edustamaan omaa asiaansa esim. adressien avulla.

Tosin samasta puusta taitaa olla kaikki poliitikot veistetty.

(Ei niin) Ystävällisin Terveisin,

- Kim Kunnas