Konemusiikki kiellettävä

Hämeenkyrö

/ #114 V###u mitä p###aa

07.06.2009 03:16

Ihan rehellisesti, mistä nää ihmiset näitä adressejansa aina repäsee. Olen kuunnellut itse täysipäiväisesti konemusiikkia siitä lähtien kun täytin kymmenen vuotta, nyt olen 23-vuotias ja täysiverinen konemusiikki fanaatikko edelleen. Tämmöisten huttu-tarinoiden kirjoitukset aina riipaisevat sydäntä :(

Itse olen vuosien varrella osallistunut lukuisiin konemusiikki tapahtumiin ja aion osallistua vast edes. Harmittavaa sinänsä, että konemusiikki aina liitetään yhteen huumausaineden kanssa. Oma linjani on aina ollut näissä tapahtumissa ja päihdeasioissa yleensäkin ainoastaan alkoholi mutta loppukädessä on ihmisten jokaisen oma asia, mitä kukin käyttää.

Itselläni oli tarkoitus myös osallistua tämän vuoden konemetsä-tapahtumaan. Tämmöiset adressit kuitenkin(en tiedä onko vitsillä kirjoitettu) ei ainakaan ruoki, eikä myöskään anna missään tapaa hyvää kuvaa konemusiikista. Lopetetaan vaan kaikki kinkerit täällä suomessa niin ei minunkaan tarvitse enää käydä missään. Tosiasiaa jos puhutaan on tämä musiikkilaji muutenkin suomessa lasten kengissä, itse tuli toteutettua esimerkiksi tänä keväänä monivuotinen unelma ja lähdettyä hollantiin trance energy 2009 kinkereihin, 30 000 samanhenkistä ihmistä hallissa fiilistelemässä musiikkia oli vaikuttavaa :) tapahtumassa tuli vastaan myös paljon iäkkäämpääkin väkeä.

Pari pointtia lisää...niille joiden mielestä konemusiikki yksinomaan johtaa päihteitten käyttöön suosittelen avaamaan silmät ja lukemaan vaikka jonkin rokkarin elämänkertaa käsittelevän kirjan tai kuuntelemaan vaikka jonkin suomalaisen hiphopparin räp-levyn...jos levyltä ei löydy yhtäkään kannabiksen poltosta, tai muusta vastaavasta kertovaa kappaletta, lupaan syödä hatullisen p###aa ja hatun myös.

Kuten jo todettua olen erittäin suuri konemusiikki fanaatikko ja genret ovat vaihdelleet ajan myötä. Kuuntelussa on ollut melodista, progressiivista, psykedeelistä, housee, ambienttia yms. Useimmat tuntemani henkilöt eivät välttämättä käsitä kuinka paljon pidän tästä musiikkilajista ja usein kuulee sanottavan, itse en kyllä kestäisi kuunnella tuota pelkästään koko aika :) Itseäni vi###taa varsinkin henkilöt, jotka provoilee kauheasti sillä, kuinka p###aa konemusiikki on ja eivät edes halua tutkia asiaa pintaa syvemmältä vaan ovat joskus kuulleet jossain soivan DJ alligatorin lollipopin ja vetäneet siitä tähän päivään asti ulottuneet johtopäätöksensä. Itse vihaan tätä edellämainitsemaani kappaletta ja se ei missään tapaa vastaa sitä musiikkia, jota itse kuuntelen.

Tämä konemetsä tapahtumassa on juurikin edustettuna psykedeelinen ja progressiivinen trance ja melko varmasti taas tänäkin vuonna tulee lehdissä olemaan suuret lööpit tapahtuman jälkimainingeista :( Riippuen poliisin käytettävistä voimavaroista ja suomessahan niitä tämmöisiin tapauksiin tunnettavasti löytyy :D Loppuun liitän muutaman esimerkin omasta mielestäni erittäin hienoista psytrance kappaleista, jotka kuuluvat omiin suosikkeihini siitä kategoriasta, tulee varmasti jakamaan mielipiteitä...kaikki kappaleet löytyvät myös youtube.com sivustolta, missä ne voi käydä kuuntelemassa.

Infected mushroom-deeply disturbed
Astrix-beyond the senses