Erkyläntien läpiajokieltoa vastaan

Vieras

/ #35

24.08.2015 12:08

Kuulemma tuon Erkyläntien osuuden vaarallisuudesta kaikille on valitettu kaupungille vaikka kuinka kauan... eikö ole lohdullista että joskus ne valitukset kuullaan ja muutoksia kokeillaan epäkohtien korjaamiseksi.

Pakkohan ne on aina pelata näköjään ne "pitääkö sinne sitten muuttaa"- ja "kavereita kunnanvaltuustossa" -kortit kun ei näkemys riitä katsomaan asiaa sen laajemmin kuin "olen aina ajanut siitä" ja "meille sit kans"-suomikateuslasien läpi.

Toivottavasti kaikki valitukset vastaavista vaarallisista paikoista tulevaisuudessakin kuullaan ja niille yritetään tehdä jotakin. Ja eivätpä kai ne kadut olleet noin leveitä (eli lähellä taloja) silloin kun nuo alueet on rakennettu taloja täyteen. Eikös se katu ole useaan otteeseen tullut lähemmäs ja lähemmäs taloja jotta väylän taso täyttäisi nykyvaatimukset edes jonkinlaiseen liikennöintiin. Itse olen ainakin iloinen jokaisesta tapauksesta jossa ongelmiin tartutaan ja yritetään korjauksia. Ei kai mikään ole ikuistakaan - kyllä ne saa muutettua takaisin jos osoittautuu että hyödyt eivät riitä perustelemaan mahdollisia syntyviä haittoja.

Hidastetöyssyt ovat menneiden aikojen hölmöilyjä, muualla niitä puretaan pois haittaamasta kulkemista niin meillä vielä vaaditaan niitä lisää :D Juuri tällainen järkevä liikennesuunnittelu mitä nyt on tekeillä, on se oikea tie esteiden rakentamisen sijaan.