Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Mononen Hanuriin

/ #5350 Kuolluta kuormaa ei kannata kantaa

01.09.2015 16:33

Poliitikkojen palkat etuuksineen ovat jo nyt kohtuuttoman kovat osaamistasoon nähden. Ammatilinen pätevyys hipoo nolan rajaa ja näille pitäisi maksaa insinöörien palkkaa? Ei käy. Näille hetikaikkimullejavähänkavereillenyt -porukka ei ansaitse korotuksia, vaan heidän a)määrää tulee karsia puoleen b)palkkaa laskea 40% c)taksinkäyttöoikeus poistaa (menkööt halvimman julkisen mukaan, niin kuin muukin kansa) d)kesälomat, talvilomat, joululomat pitää puolittaa. e)nuhteettomuusvelvoitteet, eli tuomion saanut ei voi olla kansanedustaja.

Puolueet tulee hoitaa edustajiensa edustuskulut ja muut lobbaamiseen menevät kulut suoraan omasta toiminnasta. Puoluetuki pitää poistaa, eläkööt kannatuksensa varassa ja varoilla. Yhteiskunnan ei tule tällaisia sosiaaliloisia elättää ja ylläpitää. Näin toimii muukin toiminta maassamme. Ainoa jolle soisin yhteiskunnan tukea on ry -pohjaiset liikuntaseurat ja käsityölaisseurat. Muilta tuet myös pois. Ne jotka tekevät liikuntapalveluita tai nuoriso/vanhuspalveluita kuuluvat luonnollisesti tuettavien toimien piiriin. Politiikka ei siihen kuulu, koska on osa yhteiskunnan mekanismia, jossa valvotaan ja ajetaan omia etuuksia sen suuntauksen mukaisissa ryhmittymissä. Oman edun tavoittelu ei siis ole tuettavaa toimintaa.

Eli jyrkkä ei tällaiselle täysin perusteettomalle korotukselle tilanteessa jossa ovat itse omilla toimillaan ajaneet Suomen siihen tilanteeseen että vain Suomessa talous on jyrkässä laskussa, kun muualla on jo talous hyvässä nousussa. Kreikka kuuluu Urpilaisen vastuulle yksinään!

Siitä tulikin mieleen, että poliitikoille tulee myös asettaa suorat henkilövastuut tekemisistään. Tahattomatkin vahingot tulee vähintään puolueen kassan piikkiin ja tahalliset ja huolimattomuuttaa tehdyt vahingot korvaa puolue ja poliitikko yhdessä.

Ilman vastuuta toimivia politiikkoihin meillä ei ole varaa!