Marinoimattoman lihan puolesta

Jani Kaukolehto
Lieksa

/ #59 PAHA ON PAHAA VAIKKA VOISSA PAISTAISI !!!

04.09.2009 14:46

OIKEAN ASIAN PUOLESTA OLLAAN PUHUMASSA! Tähän voitaisiin lisätä myös kaasupakatut tuotteet. Ei voi olla lihalle hyväksi, jos jo paketin aukaistessa tulee sellainen löyhkä, että silmiä kirvelee! (Itse keittiöalalla toistakymmentä vuotta työskenneltyäni sain tarpeekseni ja olen vaihtamassa alaa, Sillä tämä kirous koskettaa myös ravintoloita!) Hyvin monet ravintolat käyttävät valmiiksi marinoituja tuotteita juuri niiden edullisuudemman takia! On käsittämätöntä, että hyvä tuore liha pilataan marinoimalla heti teurastettua. AINUT SYY TÄHÄN ON SÄILYVYYDEN PARANTAMINEN. SAMANA PÄIVÄNÄ TEURASTETTU TUORE LIHA PITÄÄ MYYDÄ HYVINKIN 1-2 VIIKKOA NOPEAMMIN KUIN MARINOITU LIHA! Kuten täälläkin on hyvin huomioitu niin lähilihan saamista tulisi parantaa, mutta isojen kauppaketjujen monopoli estää tätä muutosta! SIKSI SUOSITTELENKIN SEURAAVAA: HYVÄSTÄ LIHASTA NAUTTIJAT JÄTTÄKÄÄ KAUPAN PAKATUT LIHAT RAUHAAN!!! JA SIIRTYKÄÄ LIHATISKEILLE, KAUPPAHALLIIN JOS ON, OSTAKAA TUOTTEITA LIHA-AUTOISTA ( itse käytän tätä keinoa, kun ostan leikkelettä leivänpäälle = takuuvarmasti vedetöntä ), MARINOIKAA ITSE ( internetistä löytyy tukuttain hyviä marinadeja), JA NAUTTIKAA! KUN RIITTÄVÄN MONET IHMISET KÄYTTÄYTYVÄT NÄIN ON KAUPPOJEN, KAUPPAKETJUJEN JA TEURASTAMOIDEN PAKKO MUKAUTUA IHMISTEN KYSYNTÄÄN JA RYHDYTTÄVÄ TUOTTAMAAN PAREMPAA LIHAA!!