Pääkaupunkiseudulle uusi MTB/BMX/Inline/Skate-halli

Kuisma Lappalainen
Helsinki

/ #4 In Memoriam Tammasaarenlaituri 5

04.11.2009 19:25

Viime vuosituhannen puolella Ruoholahdessa lähellä raitiolinjan 8 läntistä päätepysäkkiä osoitteessa Tammasaarenlaituri 5 sijainneessa vanhassa veneidenkorjaushallissa sijaitsi Arena Skate Park, jossa kolme lajia, rullaluistelu, -lautailu ja BMX elivät sulassa sovussa keskenään. Vuosituhannen vaihteessa tuo halli purettiin ja nyt sen tilalla komeilee Ruoholahti High Tech Center. Vain rullalautailu on saanut jonkinasteiset sisätilat Kontulasta, mutta sinne vaaditaan nuorisoasiainkeskuksen jäsenkortti, jota ei aivan miten vanhana saa. Esimerkiksi minä omistan laudan mutta olen jo muutamaa kuukautta vanhempi kuin lajin legenda Tony Hawk, joka hänkin on jo yli nelikymppinen. Missä minä nykyään voisin lautaani käyttää? Vastaus on: ei missään koska olen liian vanha enkä voi saada nuorisoasiainkeskuksen vaatimaa korttia.

Myös rullaluistelu on hallin purkamisen jälkeen jäänyt vähemmälle kuin ennen hallin purkua.

Lisäksi Ruoholahden hallilla oli rullaluistinvuokraamo, johon pääsymaksu maksettiin riippumatta siitä vuokrasiko luistimet (jolloin pääsymaksu sisältyi vuokraan) vai tuliko omilla välineillä.

Miksi tämä halli piti purkaa? Sitä tarvittaisiin tänäkin päivänä!

Allekirjoitan mieluusti adressin jolla tähän asiantilaan vaaditaan korjausta.