Pääkaupunkiseudulle uusi MTB/BMX/Inline/Skate-halli

tomppa vaan
pirkanmaa

#1 miksi kaikkien veronmaksajien pitäisi osallistua teidän projektiin?

03.11.2009 22:03

jos teitä on kerran niin paljon ,niin miksi ette kaikki riko säästöpossujanne ja rakenna niitä tiloja itse? ei luulis olevan kauheen vaikeeta.
tomppa vaan
pirkanmaa

#2 vaatikaa adressilla ihmeessä enemmän!!!

03.11.2009 22:47

miksi tyydytte noin vähään? miksette samantien vaadi ,että veronmaksajat ostaisivat teille pyörät,skeittilaudat,varusteet ym.? ja samalla vois pyytää myös palkaa valtiolta harjoittelujen ajaksi.
Joni Topp
Porvoo

#3 Mo

03.11.2009 22:58

Oletkos tomppahyvä sattumoisin ottanut sitä huomioon että varmasti monet meistä adressiin nimensä kirjottaneista maksamme veroa myös omasta takaa? Kyllä meidänkin verorahoilla on rakennettu jotain esim. uusi museo jonnekkin joka ei meitä kyllä yhtään kiinnosta. Niin eiköhän olisi mahdollista saada välillä vastinettakin maksetuille veroille?

Tosiasia on se että veroja käytetään niin moniin asioihin ettei mikään niistä varmasti miellytä kaikkia jotka ovat veroja maksaneet. Kiitos kuitenkin oikein osuvista ja aikuismaisista kommenteistasi.
Kuisma Lappalainen
Helsinki

#4 In Memoriam Tammasaarenlaituri 5

04.11.2009 19:25

Viime vuosituhannen puolella Ruoholahdessa lähellä raitiolinjan 8 läntistä päätepysäkkiä osoitteessa Tammasaarenlaituri 5 sijainneessa vanhassa veneidenkorjaushallissa sijaitsi Arena Skate Park, jossa kolme lajia, rullaluistelu, -lautailu ja BMX elivät sulassa sovussa keskenään. Vuosituhannen vaihteessa tuo halli purettiin ja nyt sen tilalla komeilee Ruoholahti High Tech Center. Vain rullalautailu on saanut jonkinasteiset sisätilat Kontulasta, mutta sinne vaaditaan nuorisoasiainkeskuksen jäsenkortti, jota ei aivan miten vanhana saa. Esimerkiksi minä omistan laudan mutta olen jo muutamaa kuukautta vanhempi kuin lajin legenda Tony Hawk, joka hänkin on jo yli nelikymppinen. Missä minä nykyään voisin lautaani käyttää? Vastaus on: ei missään koska olen liian vanha enkä voi saada nuorisoasiainkeskuksen vaatimaa korttia.

Myös rullaluistelu on hallin purkamisen jälkeen jäänyt vähemmälle kuin ennen hallin purkua.

Lisäksi Ruoholahden hallilla oli rullaluistinvuokraamo, johon pääsymaksu maksettiin riippumatta siitä vuokrasiko luistimet (jolloin pääsymaksu sisältyi vuokraan) vai tuliko omilla välineillä.

Miksi tämä halli piti purkaa? Sitä tarvittaisiin tänäkin päivänä!

Allekirjoitan mieluusti adressin jolla tähän asiantilaan vaaditaan korjausta.
jiri mäkinen
espoo

#5 minne halli?

10.11.2009 09:14

Mä mietin et oisko hyvä laittaa se tonne espoon väestönsuojaa?
Se on ainaki tyhjä ilman käyttötarkotusta.
En tiiä kuin korkee ja iso mut me halutaan espooseen halli!
Ei aina jaksa tulla kontulaan ja seki on niin matala =(
ei saa airii. Tääl espoos on niin paljon ajajii ja rullaajii tänne se halli.
Tai no jos jostai löytyy sika iso halli miks ei? Ihan sama mut pyörävuorot ja
sellaset kans ei pelkkii skedevuoroi.
vois hankkii omat vuorot potkulautalijoille ku ne on ain edes =(
Kuisma Lappalainen
Helsinki

#6 Tammasaaressa oli kaikki yhtaikaa...

10.11.2009 19:24

... ja sulassa sovussa, mutta ikävä kyllä tuo halli purettiin vuosituhannen vaihteessa. Kun Helsinki järjesti Keksi Oma Keski-Pasila nimisen aloitekilpailun, viittasin tuohon hallinpurkuun ja siihen että monet lajit menettivät katot päidensä päältä. Ehdotin Tammasaarenlaituri 5:stä puretun hallin tilalle, että Pasilassa aseman länsipuolella sijaitseva vanha höyryjunavarikko katettaisiin ja samaan tasoon kuin Pasilansilta tuolle katteelle tehtäisiin katettu halli, joka hoitaisi kaikki samat asiat kuin Tammasaarenlaituri 5 aikanaan. Eli mihin tahansa aikaan pääsee rullaluistelemaan, rullalautailemaan tai polkemaan beeämäksää, eri lajit sulassa sovussa keskenään.

Aloitteeni johdosta Helsingin kaupungissa mietittiin vaihtoehtoiseksi sijoituspaikasi tälle hallille läheisen messuhallin parkkitalon ullakkoa, mutta siihen totesin Helsingin Uutisissa joku aika sitten että sitten pitää huolehtia myös siitä että lämmitys niin hyvin että talvella tarkenee shortseissa ja lyhythihaisessa T-paidassa, jotta tarvittavien turvavarusteiden käyttö onnistuisi ongelmitta.

Asian tämänhetkistä tarkkaa tilannetta en tiedä. Joka tapauksessa on ikävä että liikuntavirasto ei ota omalle kontolleen tätä asiaa vaan sysää sen nuorisoasiainkeskukselle sillä seurauksella että yli-ikäiset rullalautailijat - esimerkiksi minä olen muutamaa kuukautta lajin ikilegenda Tony Hawkia vanhempi - eivät pääse kun nuorisoasiainkeskus vaatii jäsenkortin jota aivan miten vanha tahansa ei saa. Joten korostan että mielestäni tämä asia kuuluu liikuntavirastolle eikä nuorisoasiainkeskukselle!
jiri mäkinen
espoo

#7 öööööööööööööh?

24.11.2009 18:07

onks kaupungil tiettoo et me halutaan uus halli?
Kristian Autio
Vantaa

#8 Re: ööööööööööööööööh?

06.12.2009 16:38

kyllä, ollut tiedossa jo pitemmän aikaa...

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.12.2009 22:56


Kim Suomi
Helsinki

#10 RullaLuistelu Halli Helsinkiin

14.04.2010 22:54

Helsinki ja RullaLuistelu Halli. Helsingin RullaLuistelu Halli. RullaLuistelu Hallin sisäinen mallisto ja kuvasto ja rakennelma :
Iso ja Leveä ja Tilava ja Pitkä RullaLuistelu Halli. RullaLuistelu hallin Sisäinen Rakennelma Muoto: RullaLuistelu Rata , Tilava RullaLuistelu Sali , Tilava RullaLuistelu Peli Kaukalo , RullaLuistelu Radalla Rullaluistelllaan , RullaLuistelu Kaukalossa eli RullaLuistelu Peli Kaukalossa ihan normaalisti tavalliseen tapaan RullaLuistellaan , ja Lisäksi Pelataan RullaLuistelu Pallo Pelejä kuten : RullaPalloa ja RullaSählyä eli RullaSaliBandya. RullaPallossa ja RullaSählyssä myös maalivahdeilla on koko pelin ajan pelimaila käsissä ihan niinkuin on pelaajilla. Lisäksi RullaLuistelu Kaukalossa ja RullaLuistelu Peli Kaukalossa voi RullaPalloilun lisäksi joskus ja välillä halutessa Tanssia RullaLuistelu Tanssiaisia. RullaLuistelu Hallin RullaLuistelu Radalla RullaLuistellaan. RullaLuistelu Hallin RullaLuistelu Peli Kaukalossa voi ihan normaalisti tavalliseen tapaan RullaLuistella ja Lisäksi voi Pelata RullaLuistelu Pallo Pelejä.
sebastian van rij
Vieras

#11 bmx halli rules

30.11.2010 18:43

kaikki haluu bmx hallin helsinkii mä ja mun kaverit bmx halli helsinkii!!!!!!!!!!!!!!
Vieras

#12 Re: miksi kaikkien veronmaksajien pitäisi osallistua teidän projektiin?

30.11.2010 18:45

KHE Bikes
Vieras

#13 BMX pyörille tilaa

01.01.2011 02:52

Pitäs rakentaa bmx halli vantaalle. Myyrmäkee urheiluhallien jatkeeksi mahtuis hyvin. Kun talvella ei oikee voi ajaa. Ja sit kaikille välineille vuorot.
Joni Horste
Pori

#14 Kannatan, lisää halleja!

10.02.2011 10:20

Kyllä. Näinhän tuo on, että hallitiloja tarvitsisi lisätä ympäri Suomen maata

Täällä Porissa on olemassa pieni (20mx15m?) halli, ilman ilmastointia sun muita mukavuuksia. Tulee kyllä aikamoinen ruuhka kun on 10 sälliäkin rullaamassa. BMX-lle on varattu 2 päivää viikosta ja loput skeittaajille. Kaupungin valtuustolle onkin lähetetty ehdotus, jossa Porin entinen uimahalli otettaisiin skate/BMX jne. tarkoitukseen, koska läheisyyteen rakennetaan uusi 3x suurempi uimahalli, eli valtava. Keräämme siihen myös adressin joka on viestin lopussa . Olisi hienoa jos mahdollisimman moni voisi laittaa nimeään alle ja vetää yhteistä köyttä. Tulisi tarpeeseen tänne Poriin...

http://www.adressit.com/skatebmx_jne_extreme_sport_-halli_poriin_-adressi

Kiitos!

Terveisin: Joni Horste
jerba

#15 Re: bmx halli rules

12.09.2011 14:21

#11: sebastian van rij - bmx halli rules

lolololollolololololololololoolololololololol skeitti halli rules

koira super mies

#16

19.09.2011 16:42

lisää halleja sitä paitsi kannatais skeittaajienki kannattaa scootti vuoroja koska kaikki munki tuntemat skeittarit väittää et mä oon aina tiellä et :-)