Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!

Vieras

/ #159

08.12.2015 22:27

Olen freelance-valokuvaaja, mutta en uskalla tarjota kuviani lehdille, koska saan saan ehkä kuitenkin paremmin rahaa nauttiessani työmarkkinatukea. Pidän näyttelyitä muissa maissa, hoidan lasta kotona ja kirjoitan. Jos ilmoitan hommistani TE-keskukseen tai Kelaan, tulee ongelmia. Parempi vain pitää matalaa profiilia ja näyttää kuvat jossain toisessa maassa. Olin juuri kolme kuukautta karenssissa, kun tein hyväntekeväisyystyötä kuusi viikkoa mutta lopetin ennen aikojani, koska tuli niin hienot valokuvauskelit. Olihan minun pakko kuvata ne kesän ensimmäiset perhoset ja muut jo dokumentoinnin vuoksi. Ei niitä nähdäkseni kukaan muu kuvannut. Aika surkea maa sellainen, jossa aidot innovaatiot eivät saa kunnioitusta. Anteeksi vaan, mutta en laita rahaa, koska saan luultavasti seuraavat päivärahat vasta ensi vuoden puolella. Olen yksinhuoltaja, mutta lapsen äiti pitää huolen, ettei hätään kuitenkaan jouduta.