Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!

Vieras

/ #594

14.12.2015 13:01

Hallituksen ja elinkeinoelämän johto haluaa mutkat suoriksi? Pois luovien silpputyöläisten tyhjänpäiväiset piiperrykset jaloista pyörimästä. Perinteinen yrittäminen – voittoa tavoitteleva – on ainoa sallittu yrittämisen muoto? Selkeä jako herroihin ja duunareihin ja uudispaluuna orjiin säästää valtion kassaa ja TE-keskusten virkailijoiden hermoja. Palkkojen alasajoa, työajan lisäämistä, vastikkeellista sosiaaliturvaa, palkattomia töitä, kuntien ja kaupunkien työleirejä pesuloineen, tekstiilipajoineen, risusavottoineen – tämä valitettavasti on todellisuus mitä tulee työelämän uudistuksiin ihanteellisen itsensätyöllistämisen mahdollisuuksien sijaan. Yksilön mahdollisuudet vaikuttaa elämäänsä ja ammattinsa harjoittamiseen kapenevat kapenemistaan. Suuren luokan bisneksille kyllä huolehditaan tuet ja lainsäädäntö ja verosuunnittelu joustavaksi, mutta pienen itsensätyöllistäjän asemaa ei helpoteta. Hänet halutaan nähdä mieluummin osana massaa, joka kerryttää ison bisneksen kassavirtoja.