Uutta kallista mopokortti uudistusta ei saa toteuttaa

Ville Honkala
Seinäjoki

/ #42 Järjenkäyttö sallittu

11.01.2010 02:49

Mitähän hyötyä kalliista peruskoulujärjestelmästä on kun ei koulussa saada aikaan edes sitä että siellä opetettaisiin liikennesäännöistä sen verran että mopolla pärjää ilman korttia. Jokainen joutuu kuitenkin liikenteessä olemaan elämässään vaikka vaan jalankulkijana tai polkupyöräilijänä. Voisi olla joku liikennekurssi koulussa kaikille kun siellä on kerran oltava. Oppisi sielläkin edes jotain hyödyllistä. Siinä sitten opetettaisiin liikennesäännöistä sen verran että kävellen, polkupyörällä ja mopolla pärjää. Kun itse olin mopoikäinen niin mitään korttia siihen ei ollut keksitty. Silloin ajatus mopokotista olisi ollut hyvin naurettava. Ei me tiedetty mistään säännöistä mitään, ei mitään aavistusta kenen tulee väistää missäkin tilanteessa. Liikenteeseen vaan. Kun tuli 15 vuotta täyteen niin se oli sillä selvä. Sinne vaan autojen sekaan. Autokoulussa sitten vasta opetettiin että on tasa-arvoisia risteyksiä jne ja kuka väistää milloinkin. Että ai jaa, niinkö sillä mopolla olisi pitänyt ajaa, sitä ajatteli. Sitä istutaan 9 vuotta koulussa eikä tulla hullua hurskaammaksi. No, täytyyhän autokouluyrittäjien tehdä rahaa. Kyllä liikennesäännöt olisi hyvä jokaisen tuntea. Koulu opettaa kieliopillisia taivutussääntöjä, yhtälöitä, vanhaa skeidaa (historiaa), kemiaa, ruotsin kieltä, uskontoa, huumehysteriaa, kuulantyöntöä jne muttei sellaista mitä jokainen elämässään tarvitsee eli sitä miten liikenteessä toimitaan. Se on suuren enemmistön syy, mitäs antavat joka vaaleissa vallan niille joiden mielipiteet voi kuka vaan ostaa jos rahaa on ja lisää pitää saada. Yhteiskunta toimii tehokkaasti vain ahneitten paskiaisten hyväksi. Kansa maksaa kaiken. Jotkin herrakerhot, hyvätveljet, feministiklubit sun muut ihmiskunnan hyväntekijät vie ihmisiä kuin litran mittaa ja sitä sanotaan sivistykseksi. Se on kollektiivia tyhmyyttä. Meidän täytyy nousta kapinaan. Ei tarvitse aseisiin tarttua tai heitellä polttopulloja barrikadien takaa. Riittää kun kieltäydymme tottelemasta määräyksiä jotka hyödyttävät vain liike-elämää. Riittää kun vaadimme järjenkäyttöä asioiden hoitoon. Riittää kun emme äänestä joka vaaleissa niitä samoja kehitysmaakuntasuomi- tai ammattiyhdistyskorruptioissa itsensä lianneita vallan- ja rahanahneita omaneduntavoittelijoita sinne eduskuntaan aina uudestaan. Jo olisi aika kaikki sieltä kerralla erottaa. Pätevämpääkin väkeä löytyy eikä sitä tarvitse kaukaa hakea. Mopokortti on vain yksi pieni asia joka on pielessä mutta pielessä oleva kokonaisuus muodostuu lukemattomista pienistä asioista. Tähän on tultu kun ollaan annettu valta tollojen käsiin. Jos meillä olisi diktatuuri ja jos kaikki viimeisen kymmenen vuoden aikana tehdyt poliittiset älyttömyydet olisivat kaikki yhden ja saman ihmisen päätöksiä niin olisiko se diktaattori jo pakotettu luopumaan vallastaan tai ammuttu? Nyt meillä on joku näennäisdemokratia ja ihmiset ovat niin kyllästyneet kaikkeen paskaan ettei moni halua edes ajatella kuinka huonosti moni asia on. Yhtäkkiä vaan ilmoitettiin että Euroopan Unioniin on valittu presidentti. Ei se kansalaisten valitsemana siellä istu. Suomalaisilta ei kysytty mitään siitä että valitaanko mitään presidenttiä ollenkaan. Nyt meillä on 500 miljoonan asukkaan liittovaltio kaikessa hiljaisuudessa. Usa on tämän maailman persereikä monella mittarilla katsottuna mutta siellä sentään presidentti valitaan kansanvaalissa. Eurostoliitto on sellainen takapajula että kaikki vaan sanellaan jostain eikä kukaan kysy enää; miksi.