Vastustakaa huumeiden laillistamista Suomessa

Oulu

/ #18 Eijeijeijei...

29.01.2010 10:34

Kannabis on laitonta; sen takia ihmiset eivät käytä sitä.
Kannabiksen laittomuudelle ei ole yhtään pätevää syytä. Vaikka olisikin (epäilen kyllä), sen hyödyt, lääke- sekä viihdekäytössä nousisivat haittojen yläpuolelle.
Lääkkeenä kannabis vaikuttaa jopa 200 tautiin myönteisesti. Vaikka 80-luvun mielipiteet väittävät kannabiksen tappavan aivosoluja, uusimmat tutkimukset sanovat että se saattaa jopa stimuloida aivosolujen kehitystä.Viihdekäyttökin olisi laillisena suositumpaa jos ei halua niin vahvaa päihdettä kuin alkoholi.
Laillistamisen yhteydessä voisi ottaa huomioon, että jos kannabis pannaa verolla, siitä tulee verorahojen lähde eikä kulutuskohde. Saisimme n. 4/5 valtion huumebudjetista vapaaksi, uusien koulujen jne. ja kovempien huumeiden sekä ALAIKÄISTEN käyttöä valvottua enemmän..
Siis, jos sen laillisuus olisi mahdollista, käyttäjiä olisi varmaankin saman verran kuin alkoholinkin (kuitenkin suhteessa).
kannabiksen kasvattaminen voisi hyvinkin olla virkistävä harrastus niille joilla ei muuta elämää ole.
En muutenkaan usko että ihmiset hittailisivat bongeista keskellä päivää kaupungilla, luulen että käyttö keskittyisi yksityisasuntoihin.
Sen takia kannabiksen laillistus, verottaminen ja säännösteleminen saattaisi olla järkevä idea.