Adressi Israelin tueksi!

Pertti Malmi
Seinäjoki

/ #192 Onko Israel Jumalan omaisuuskansa?

20.02.2010 23:55

Tuntuu jollakin pappioppilaallakin olevan epäselvää, onko Israel Jumalan omaisuuskansa vai ei?
Ensinnäkin, Raamattu on siihen kysymykseen ainoa ohje.
Vaikka Jumala on Israeliin monta kertaa "hermostunut", niinkuin meihinkin.
Ei Hän ole hylännyt kansaansa pois se.

Roomalaiskirje
11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

11:11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.

Meidän tulee olla nöyriä Israelin rinnalla, vaikka Jumalan työ on heissä monilta osin vielä kesken, niinkuin meissäkin.

Roomalaiskirje
11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

Mitä Jumala sanoo hylkäämisestä?
Malakia:
2:16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

Tekisikö Jumala vastoin itseään ja hylkäisi Israelin?

Kyllä Israel on erikoisasemassa muihin kansoihin nähden.

5.Mooseksen kirja:
7:6 Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.

Miten sitten on Israelin kiroaminen?

4.Mooseksen kirja:
22:6 Tule siis ja kiroa minun puolestani tämä kansa, sillä se on minua väkevämpi; ehkä minä sitten saan sen voitetuksi ja karkoitetuksi maasta. Sillä minä tiedän, että jonka sinä siunaat, se on siunattu, ja jonka sinä kiroat, se on kirottu."
22:11 'Katso, kansa on lähtenyt Egyptistä ja on tulvinut yli maan; tule siis, kiroa se minun puolestani, ehkä sitten voin ryhtyä taisteluun sitä vastaan ja karkoittaa sen'."
22:12 Mutta Jumala sanoi Bileamille: "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu."

Tästä syystä saatana vihaa Israelia, ja taistelee Jumalan suunnitelmaa vastaan
ihmiskunnan pelastamiseksi. Sieluista käydään kamppailua.

Jeesus tulee takaisin Israeliin ja perustaa rauhanvaltakunnan, siksi Israel pitäisi saatanan suunnitelman mukaan saada pois maailmankartalta.

Eihän se siinä onnistu, koska;

Daniel:
12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

Anna elämäsi Jeesukselle, Hän on ainoa turvasi, kun alkaa todella tapahtua.

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…