Ei mastoa Multian kirkonkylän keskelle

Kuusamo

/ #4 Paikkahan on varattu asemakaavassa

23.03.2010 22:00

Lainvoimaisessa Multian kunnanvaltuuston yksimielisesti hyväksymässä asemakaavassa on putkimastolle aluevaraus ET eli yhdyskuntateknista huoltoa palvelevien rakennusten ja laitosten alue. Nykyisen Telia-Soneran puhelinasemarakennuksen viereen pystytetään putkipylväs H=40 m langatonta matkapuhelin- ja tietoliikennettä varten. Mitään poikkeamia kaavasta ei siis tule. Maisemanmuutokset ovat täten vähäiset. Putkimasto on hoikkarakenteinen ja telelaitteet sijoitetaan jo olemassa olevaan telerakennukseen. Kyseinen tukiasemahanke palvelee tulevaisuudessa muitakin operaattoreita. Näin vältetään useamman vastaavan rakennelman ilmestyminen kirkonkylään. Kirkonkylässä asuu 1.300 asukasta, jotka haluavat nopeat laajakaistayhteydet arkipäivän toimin-taan. Enemmän kantaisin huolta Kirkkorannan Vedenottamon suojaamisesta. Vedenottamon sijaitsee Multiantien toisella puolella. Kannattaa ottaa asioista selvää, mistä on kysymys.