Lääkäri ja hammaslääkäripalveluita Yli-Iihin

Vieras

/ #7

27.01.2016 08:12

Kaupunki ei saa säästöjä tällä tavalla.Se näkyy korkeintaan numeroina.Meillä kuitenkin täällä terveyskeskus jossa toimintaa.Lääkäri voi käydä kahdesti viikossa joka voisi riittää.Myös ham.lääkärille on tilat ja laitteet.Lääkärit on kuitenkin jouduttu työllistämään Kiiminkiin ym.Vanhemmat joutuvat olemaan poissa töistä jopa päivän käyttääkseen lapset Kiimingissä ham.lääkärissä.Tämä näkyy myös verotulojen pienemisenä.Paremmat verotulot on Oululle jos voidaan koko päivä olla töissä.Mikäli perheessä on useampi lapsi,käyntejä on jatkuvasti Kiiminkiin.Aikoja kun ei saa aina samalle kertaa.Siihen vielä lääkärikäynnit.Vaikka on keksitty asiointiliikenne,se ei paljon auta.Jos kyyti lähtee aamulla 8.30 ja palaa 13.00 joutuu Kiimingissä olemaan neljä tuntia.Tämä ei kaikilla onnistu eikä koululaisia voi näin laittaa menemään Kiiminkiin.Eikä varsinkaan kovin pieniä koululaisia.Säästöt paremmin löytyy jos saamme ham.lääk.takaisin ja lääkärin pariksi päivää.Silloin ei myöskään tule ruuhkaa Kiimingin tk.hon.