VR:N RAIDELIIKENTEEN SUPISTUKSET LAHTI-RIIHIMÄKI 27.3. ALKAEN

Vieras

/ #55

04.02.2016 13:54

Mielestäni on käsittämätöntä, että tällaisia päätöksiä tehdään huolimatta siitä, että laaja-alaisen kunnan yläkoulu ja lukio sijaitsevat rataosuuden varressa, jonne välimatkojen vuoksi ei pääse kuin koulukyydeillä tai junalla.
Miten vastuullisuus tässä tapauksessa toimii liikenne- ja opetusministerin mielestä? VR ei suostu neuvottelemaan kuntien kanssa ja kunta joutuu kasvattamaan vastuutaan kyydityksistä entisestään. Kun kunnallisveroprosenttia jälleen nostettiin- sen ollessa kovin lähialueella- joudutaan lapsiperheissä vakavasti pohtimaan kunnasta pakoa, jotta perheiden arjen pyörittäminen ylipäätään olisi mahdollinen. Valtaosa työssäkäyvistä työskentelee muissa kunnissa eikä voi osallistua lastensa koulukyydityksiin. Ei ole oikein, että lasten koulupäivä pitenee entisestään junien vuorovälien kasvaessa. Ei myöskään ole oikein, että he, jotka ovat käyttäneet lähijunaa työssäliikkumiseen, joutuvat ratkaisemaan työmatkansa toisin.

Aivan käsittämätöntä lyhytnäköisyyttä.