Kieltäkää kasvissyönti

Niko Viitala

/ #91 Ei viella oikeita syita.

28.04.2010 16:02

1. "Näinä päivinä kun päivitäisestä ruuasta ei tarvitse enää huolehtia, harmillisen monet ovat päättäneet ruveta '''valikoimaan''' ja olemaan syömättä lihaa tai jopa vielä kauheampaa: mitään eläimestä peräisin olevaa"

Nain saattaa olla suomessa (jos ei lasketa koyhimpia perheita), mutta koska suomea ei erikseen mainittu, niin edelleen on ruokapulaa kehitysmaissa, jossa kaikki ylimaaranen ruoka otettaisiin kylla mieluusti vastaan.

2. "Tämä on paitsi ihmisen luonnon vastaista (lihansyöntiin soveltuneet hampaat ja ruuansulatus) myös ihmiselle epäterveellistä. Kasvissyöjät eivät saa lihasta ja monista eläinpohjaisista tuotteista muuten saatavaa tarpeellista proteiiniannosta ja saavat näin monia ikäviä valkuaisaineiden puutteista johtuvia tauteja."

Ihmisen "luonnon" vastasesta en ole varma, silla mitaan varmoja tutkimustuloksia en loytanyt, mutta mita proteiinin puutteesseen ja valkuaisaineiden puutteeseen tulee on taysin vaara.
Esimerkiksi soijasta saa jopa enemman proteiinia kuin liha ruuista, eli myos kasviksista saa kaikki tarvittavat ravinteet, jos vain kasviksia syo "oikein"

3. "Myös Raamattu toteaa heti luomiskertomuksessa, että ihmisen tehtävä on valjastaa kaikki muut eläimet omaan käytöönsä."

raamatusta loytaa puolesta ja vastaan kommentteja mihin tahasa asiaan, jos vain jaksaa etsia ja tulkita

Myos lisa infoa:

1kg lihaa kohden kaytetaan 10kg-15kg erinaisia rehuja

lihateollisuus saastuttaa huomattavasti enemman kuin "kasvisteollisuus"

kasviksia pystytaan samassa tilassa valmistamaan huomattavasti enemman kuin lihaa

Teuraselaimiin pumpataan koko niiden elamien ajan erinaisia antibiootteja, jolloin voi myos muista mahdollisista terveysvaikutuksista kiistella

Ja jos ketaan ylipaansa moraaliset syyt kiinnostaa, niin teuraselaimien olot loytaa suoraan sivistysanakirjan kohdasta "kidutus"

Eli itse en loyda mitaan oikeasti patevaa syyta lihan syontiin, vaikka itse lihaa valilla "tavan" takia syonkin.