Mopon viritys lailliseksi suomessa

Vieras

/ #60 Mopo edes 60 km/h

31.05.2010 10:05

Nyt kaavaillaan täällä Suomen maassa, ainakin huhujen mukaan, mopon nopeuden nostamista 50 km/h.... Mitä v*ttua auttaa 5 km/h lisää tuohon surkeaan nykyiseen sallittuun vauhtiin? Välimeren maissa, ja jopa Saksassa, joka on selvästi melko kehittynyt maa, mopot saavat mennä sitä vauhtia kun ne vakiona menevät, eli ainakin sen 60 km/h. Nämä uudet "Mopot" saisivat oikeastaan mennä jopa 70 km/h, kyllä ne pysähtyvät vaikka satasen vauhdeista. Itsellä lepää tuolla katoksessa vuoden -86 Suzuki PV, kulkee n. 60 km/h, vireinä 50cc power+ pytty ja 16mm kaasutin. Ihanteellinen vauhti liikenteessä ajamiseen, ja ihan hyvin pysähtyy, kunhan muistaa huoltaa jarruja silloin tällöin. Vakiona liikenteessä ajamisesta ei tullut mitään, yksi paku meinasi jopa ajaa päälle, koska mopo hyytyi ylämäkeen ja piti ajaa 2 vaihteella, että jaksoi loppuun saakka.

Eiväthän autoilijatkaan aja koko ajan sitä suurinta sallittua nopeutta. Ja miksi mopoilijat virittävät? Sitä saavat paapat ja mummot miettiä ihan rauhassa.