Opettajankoulutus säilytettävä Savonlinnassa

Vieras

/ #155

17.02.2016 08:01

Opettajakoulutus Savonlinnassa on brofiloitunut taito- ja taideaineisiin. Koulutus on laadukasta, opiskelijat ovat motivoituneita ja opetustilat/työpajat taito- ja taideaineiden opettamiseen ja oppimiseen ovat aika uudet ja ajanmukaiset. Savonlinnassa on erittäin hyvä opiskelija-asuntotilanne ja lisäksi yliopiston vaikutus Savonlinnan henkiseen ja taloudeliseen elämään on valtava (euromääräiset vaikutukset on moneen kertaan julkisesti kerrottu) Yliopiston opiskelijat tekevät tiivistä yhteistyötä yritysten, muiden oppilaitosten ja eri yhteisöjen kanssa. Yliopisto-opiskelijoiden menetys on valtava isku koko kaupungille ja taloudelinen vaikutus leviää jopa valtakunnan tasolle saakka. Joensuussa ei ole tarvittavia opetustiloja eikä riittävästi opiskelija-asuntoja. Merkitävänä puolustuksena on myös Savonlinnan kaupungin sekä ympäristökuntien perustelut ja vastaantulot myös taloudellisesti mm professuurien kustantaminen ja tilojen järjestäminen.