Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

2 palveluskoiran omistaja
Vieras

/ #20 Cesar vai Victoria?

04.06.2010 23:18

Ihmisillä on eroavat mielipiteet näiden kahden kouluttajan välillä...Minusta molemmat ovat hyviä.

Ajatelkaapas sitä, että koirat ovat jokainen luonteeltaan erilaisia ja oppivat eri tavalla... niinkuin ihmisetkin toinen oppii parhaiten kuuntelemalla, toinen lukemalla ja kolmas kirjoittamalla muistiinpanoja...

Minulla on kaksi koiraa, kun ensimmäinen koirani minulle tuli käytin saman tyylistä "herkku taktiikkaa" ja "lähes koko ajan palkinto" taktiikkaa, joka ei toiminut koiraan yhtään, joten "jouduin" ottamaan kovemman taktiikan käyttöön joka on taas aika lähellä Cesarin taktiikkaa ja se toimi, koirani on nyt hyvin käyttäytyvä ja BH-kokeen hyväksytysti läpäissyt yksilö...

Toiselle koiralleni en voisi taas edes kuvitella tälläistä "kovempaa" taktiikkaa jota Cesar käyttää, koska se on muutenkin niin herkkä ja kunnioittaa ohjaajaan paljon helpommin kuin toinen, se toimii loistavasti tällä Victorian herkku-tekniikalla.

Joten itse olen sitä mieltä, että koiran koulutus keinot ovat ihan koira kohtaiset! Ja jos joku haluaa yrittää niin tervetuloa kouluttamaan toista koiraani herkkujen avulla, voin sanoa ettei tule mitään. =)

Ja kyllä, koiristani vanhempi alistaa nuoremman juuri kuten Cesar jos nuorempi alkaa liian "päällekäyväksi" tai muuten vain ylittää rajan. JA olen itse alistanut vanhemman koirani eikä meillä ole minkäännäköistä luottamus ongelmaa, koira ei pelkää minua ja sillä EI ole ongelmia... :)