Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!

/ #246 Re:

06.03.2016 18:53

#16: edunvalvoja kentältä -

Sairaanhoitajana teen moniammatillista yhteistyötä päivittäin. Osa lääkäreistä on kantamaansa työkuormaan nähden ja työnsä laatuun nähden alipalkattuja, samoin toimintaterapeutit, fysioterapeutit, toimistosihteerit, psykologit, sosiaalityöntekijät jne. Palkkavaatimusten suhteen en ole kuitenkaan pätevä henkilö puhumaan heidän puolestaan, en ole käynyt heidän koulutustaan, en koe heidän työpäiviään ja siihen liittyviä vastuita ja vaatimuksia. Siksi mielestäni on aivan oikein että sairaanhoitajat vaativat asianmukaista palkkaa sairaanhoitajille. TEHY on turha järjestö joka ei osaa pitää jäsentensä eduista huolta ja tasapäistämällä hoitoalaa pitää itse asiassa palkat matalana. Sairaanhoitajankin palkka pitäisi määräytyä enemmän työkohtaisten vaatimusten ja henkilökohtaisten kykyjen perusteella. Tällä hetkellä samaa palkkaa saavat toisaalta henkilöt jotka eivät oikeasti ole edes sen arvoisia työpanoksellaan ja henkilöt jotka olisivat kevyesti tuplapalkan arvoisia.