Piikkiön seurakunnan säilymisen puolesta

Seurakuntalainen

/ #9 Ymmärrystä teille kaikille!

20.03.2016 08:06

Annan täyden ymmärryksen teille kaikille Piikkiöläisille, mutta olisiko syytä ottaa jo pää pois pensaasta ja alkaa miettimään asioita rakentavasti?? Täällä väitetään, että kaikki palvelut on kaikonnut Piikkiöstä yhdistymisen jälkeen.. Tämä on puppua! Jotku palvelut ovat kyllä heikentyneet, mutta ei ne ole loppuneet, myös nämä samat heikennykset ovat tapahtuneet ydin Kaarinassa! Myös olisi syytä miettiä, pärjääkö pieni Piikkiön seurakunta yksin taloudellisen asioiden kanssa?? Jos Kaarinan seurakuntakaan ei pärjää ilman  taloudellisia muutoksia, niin ei kyllä Piikkiökään. Eikö hautarahasto jo osoittanut sen jo?? Yhdessä nämä seurakunnat saavat taloudellisesti ja toiminnallisesti vahvan seurakunnan, joka pystyy vaikuttamaan ja tuottamaan seurakuntalaisten  vaatimia hengellisiä palveluja.. Kyseinen seurakuntaneuvostossa on yhtä suuri mahdollisuus Piikkiöläisille saada enemmistö läpi, koska nämä on vaalit, jossa kaikilla seurakuntalaisilla on tulevan seurakunta alueella mahdollisuus äänestää ketä tahansa.

Niin ja eikö Kaarinan kaupungin valtuusto osoittanut, että nurkkakunta keskeisyyttä ei enään ole kanta Kaarina lasilla,  kun Piikkiön vanha vaakuna sai pysyä Kaarinan vaakunan.

Joten kävi miten kävi, niin luotetaan nyt täysin siihen että kaikki seurakuntalaiset ajattelevat yhteistä hyvää.

Ai niin ja kyllä Kaarinasta kirkko löytyy.. Jopa kaksin kappalein. Kaarinan kirkko ja Kuusiston kaunis puukirkko.