Ei turvapaikanhakijoita Nurmijärven yhteiskouluun.

Kohtalon vuosi 2016

/ #51 Ruotsin kautta tulleet turvapaikanhakijat olisi voitu palauttaa (Dublin-sopimus)

20.03.2016 12:32

Pääministeri Juha Sipilä TV:n Yle Uutiset 12.3.2016: "Meillä ei ole ollut käsittääkseni ainakaan kovin montaa palautusta Saksaan. Mutta eihän tämä Dublin-järjestelmä ole toiminut pitkään aikaan käytännössä. Kaikki Suomeen tulleethan olisi voitu palauttaa, koska kaikki muut paitsi Venäjältä tulleet ovat tulleet Dublin-sopimuksen alla olevien maiden kautta."

MTV.fi Uutiset 18.03.2016: "Irakilaismies sai ehdollisen tuomion sotarikoksesta – esiintyi Facebook-kuvissa irrotetun pään kanssa".

"Mies julkaisi tammikuussa 2015 Facebookissa kolme kuvaa, joissa hän poseeraa Isis-taistelijalta irroitetun pään kanssa. Käräjäoikeuden mukaan kyseessä oleva teko täyttää sotarikoksen tunnusmerkistön, eikä tekoa voi pitää vähäisenä. Oikeuden suullisesti antaman tuomion mukaan kuvat olivat halventavia ja vihollissotilaan kunniaa loukkaavia.

Kuvat olivat kaikkien Facebook-käyttäjien katsottavissa. Mies saapui Suomeen viime syksynä, jonka jälkeen keskusrikospoliisi alkoi saamiensa tietojen perusteella tutkia tapausta. Mies vapautettiin istunnon päätteeksi tutkintavankeudesta. Hänet toimitetaan poliisiaseman kautta vastaanottokeskukseen."

Mies siis vapautettiin, eikä hänen tarvitse mennä vankilaan, JOS hän ei syyllisty uusiin rikoksiin. Ajatellaan tilannetta, jossa kantasuomalainen olisi ollut mukana tapahtumassa, jossa tapetun ihmisen pää sahataan irti, ja tämän jälkeen henkilö laittaa itsestään Facebookiin kuvia roikottamassa irtileikattua päätä. Olisiko suomalainen kävellyt paloittelumurhan jälkeen oikeudenkäynnistä ulos vapaana?

Ilta-Sanomat 30.11.2015:
Maahanmuuttoviraston turvapaikkayksiön johtaja Esko Repo: "Jos vaaditut ehdot turvapaikan saamiselle täyttyvät, ei vakavakaan Suomessa tehty rikos estä saamasta turvapaikkaa. Suomessa voi tehdä törkeän rikoksen ja saada turvapaikan. Edes murha tai raiskaus eivät ole este turvapaikan myöntämiselle, jos rikokset on tehty Suomessa." http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001043560.html

A) Helsingin Sanomat julkaisi lyhyen jutun eurobarometrikyselystä, jonka mukaan suomalaista 96 % haluaa rajoittaa EU:n ulkopuolelta tulevaa maahanmuuttoa. B) Peräti 79 % Lännen Median kyselyyn vastanneista poliiseista piti turvapaikanhakijatilannetta vähintään melko suurena uhkana Suomen ja suomalaisten turvallisuudelle. http://www.mikkotaavitsainen.net/blogi.html