KPAMK:n Ylivieskan yksikköä EI SAA lopettaa

/ #49 Re: ei henkilkohtaista Ylivieskaa kohtaan

13.10.2011 10:08

#28: entinen KPAMKn opiskelija - ei henkilkohtaista Ylivieskaa kohtaan

Haluaisin kuulla perustelusi, miksi olisi järkevämpää lopettaa jotkut aloitusryhmät sen sijaan, että kaikkia - etenkin eniten lisähakuihin turvautuvia - ryhmiä supistettaisiin? Sen verran tätä adressia pitäisi korjata, että Ylivieskan yksikköä ei olla lopettamassa. Todennäköisempää on, että aloitusryhmien kokoa supistetaan, ja jos joku lopetusuhan alle joutuu, se on Pietarsaari. Kannattaa nykyisen opiskelijan huomioida ennen allekirjoitusta myös se, että tämä ei koske nykyistä opiskelijaa, vaan ainoastaan parin vuoden päästä aloittavia ryhmiä. Mikäli oman alasi opiskelijoita vähennetään, vähenevät myös työnhakijat, mikä parantaa omia työnsaantimahdollisuuksia. Toinen tärkeä seikka on se, että Suomessa koulutusta ei enää arvosteta. Kaikilla on mahdollisuus lähteä, ja aloituspaikkojen runsaus takaa sen, että lähes kuka tahansa vähänkään yrittävä pääsee korkeamman asteen koulutuspaikalle. Jos korkeakoulupaikkoja vähennetään, on myös loogista odottaa, että koulutuksen arvostus nousee. Ylivieskan yksikkö on todella hyvä, arvostan sitä. Oma mielipiteeni on, että pienempi yksikkö toimii paremmin opiskelijan kannalta. Toivon, että toiminta jatkuu, mutta kannattaa pohtia asiaa pidemmällä ajalla kuin vain muutaman hassun vuoden päähän.