Mopon viritys lailliseksi suomessa

/ #69 Re: 45km/h - ihmisen evoluution näkökulmasta

27.06.2010 03:47

#9: Johann Wolfgang Von Goethe - 45km/h - ihmisen evoluution näkökulmasta

oot oikeesti niin kapea näköinen ihminen. Veikkaan että oot opiskellu paljon pienenä ja senjälkeen menny suoraan menestyvään ammattiin ja eläny elämän "hyvin" ja nyt luulet tietäväs jotain tai paljonkin? Ei voin sanoo et oon 19 ja tiiän jo nyt et oon ihan väärässä. Ensinnäkin nykyajan nuori ajaa PaljoN varovaisemmin kuin ennen syitä on monia ja en jaksa edes väitellä/ keskustella siitä.Näin väliin auton tarkoittamasi "tuning" tehdään sentakia että tehdas valmisteiset autot ovat aina paskoja/ tehottomampia kuin viritetyt AinA (siihenkin on ahneet ihmiset syynä mutta etvarmaan pyty sitä ymmärtämään/käsittämään elettyäsi laatikon sisällä koko elmäsi), joten jos et tosiaan halua pulittaa 1000 000 Bugati veyronista niin "tuninki" on ihan suositeltava asia ja mm. turbo kohtuullisin määrin ei tee moottorille mitään haittaa se puhaltaa sinne vain ilmaa. Taajamaassa haittaa sitten se että mopo kun on aina 50cc ja kun 50 cc ei ole tarkoitettu kulkemaan noin hitaasti se siis on kuristettu / rajoitettu(, joka muuten kuluttaa ylimääräistä bensaa.) Mopo ei kiihdy riittävästi ja kerää taakseen autoja ja myös se että vaikka säännöt sanovat saa mennä 50 km/h niin kaikki autoiliat eivät myöskään osaa totella lakia ja siihen päälle heitä häiritsee se 5km/h:n alinopeus joten tarpeeksi tulistuneet kuskit ovat valmiita ohittamaan keltasellaviivalla 30-20 metriä ennen liikenteenjakajaa kunhan vaan pääsee hitaan mopon ohi ja mulle on käyny noin siis. Tavallisesti 50cc kulkee sen 65-85 normaalina (tehdasvalmisteisena, mutta kuristamattomana.)ja huomaa myös että suomi on yksi niistä harvoista maista jossa EI saa tehdä mopoille mitään joten siksi ne kuristetaan AinA tänne tuotaessa. mutta ostappa sama mopo jostain muusta maasta kuristamattomana niin huomaat että toimii ja kulkee paremmin.

JUST THINK OUTSIDE OF THE BOX.