hameenlinnan kehitysvammaisten kerho-ja leiritoiminta uhattuna

Entinen kehitysvammaisten ohjaaja

/ #10 Arvokasta toimintaa kehitysvammaisille

23.10.2011 22:26

Itse olen toiminnut kehitysvammaisten päivätoiminnan ohjaajana ja leirin ohjaajana. Olen nähnyt miten suuri merkitys tälläisillä leireillä ja päivätoiminnalla onkaan näille kehitysvammaisille. Päivätoiminta on tuonnut rytmiä kehitysvammaisten elämään ja heillä on jotain mitä odottaa. Muuten monen aika saattaa vain olla makoilua ja oleilua. Päivätoiminnan puitteissa olen saannut aivan mahtavia tuloksia miten kehitysvammaiset ovat piristyneet ja innostuneet toimimaan myös omalla vapaa-ajallaan. Päivätoimintaan osallistuvat odottavat aina innokkaana ja ovat iloisia kun näkevät ohjaajan tulevan paikkalle. Olisinkin sääli että tälläinen toiminta loppuisi. Nämä kerhot mitä järjestetään, onkin kallis arvoisia kehitysvammaisille sekä leirejä odotetaan innokkaana viikkoja aikaisemmin. Kerhot ja leirit ovat mukavia kokoontumis paikkoja, missä kehitysvammaisten on mahdollisuus nähnä myös toisiaan.

Pakko sanoa viellä tähän loppuun, että jouduin lopettamaan kehitysvammaisten päivätoiminnan ohjaamisen hommat juuri tämän takia, että emme saannet lisärahoitusta toiminnan jatkamiseen ja yrityksellä ei ollut varaa ilman rahoitusta jatkaa sopimusta. Olisikin sääli jos tämä kerho ja leiritoiminta joutuisiin myös lopettamaan rahan takia. :(