Tila ei laajene

Vieras

/ #23 Selittäkää

03.08.2010 19:41

Selittäkää miten ja miksi tila laajenee.

Miten gluoni voi välittää sidosvoiman törmäämällä kvarkkiin? Sehän rikkoo liikemäärän säilymislakia.

Miten vetävä voima syntyy, toimii ja välittyy.

Miten ja miksi tila kaareutuu.

Miten ja miksi fotonin liikerata taipuu Auringon ohituksen yhteydessä. Eikä mitään käsien heiluttelua, vaan kertokaa syvällisesti asia. Ei mitään, tila kaareutuu tai Aurinko kerää ympärilleen suojelusenkeleitä tai muuta vastaavaa käsien heiluttelua, jooko.

Mitä on pimeä aine joka on erilaista kuin havaittava, mutta omaa samanlaisen mystisen vetävän voiman, jota ei osata selittää.

Mikä on tämä mystinen pimeä energia joka muka saa tilan laajenemaan normaalia nopeammin?

Miten ja miksi varaukset pysyvät yllä?

Miten fotoni muka lähtee hokkus pokkus valonnopeudella liikkumaan yks kaks, ilman että sen energia kiihdyttää ensin vauhtiaan?

Einstein ymmärsi ettei hän vielä ymmärtänyt asioita syvällisesti alkuunkaan, mutta nämä heput ne LUULEE ymmärtävänsä.

He vain LUULEVAT.

Esittely » Filosofia » Einstein

Albert Einstein

Albert Einstein - Kuva: Oren Jack Turner (PD)

Tässä muutama filosofinen lainaus Albert Einsteinin elämäkertakirjasta, jonka kirjoitti Albrecht Fölsing.

Vuonna 1955 suhteellisuusteorian keksimisestä tuli kuluneeksi tasan viisikymmentä vuotta. Suhteellisuusteorian juhlintaa Einstein kommentoi kirjeessään Max Von Lauelle näin (sivu 640):

"Jos olen jotakin pitkän elämäni mietteissä tajunnut, niin sen, että olemme paljon kauempana alkeisprosessien syvällisestä ymmärtämisestä, kuin useimmat aikalaisemme uskovatkaan, joten meluisa juhlinta tuskin vastaa asioiden tilaa."

Tässä vielä samasta kirjasta lisää Einsteinia ja ajatuksia kvanttifysiikasta (sivu 504):

"En haluaisi joutua hylkäämään tiukkaa kausaliteettia, ennen kuin sitä on puolustettu täysin toisella tavalla kuin tähän asti. Minusta tuntuu sietämättömältä ajatus, että säteen kohdistuessa elektroniin tämä saa itse vapaasti päättää, minkä hetken ja suunnan se valitsee ilmaantuakseen. Jos näin on, niin haluaisin mieluummin olla suutari tai pelipankin hoitaja kuin fyysikko."

Minä puolustan kausaliteettia totaalisen eri tavalla!

.