Tila ei laajene

Mr. Pressure
Vieras

/ #25 Einstein

03.08.2010 19:51

Kun henkilö omaa tarpeeksi mielikuvitusta, hän voi mennä ajassa taakse päin ajatuksissaan ja kohdata oppineen joka oli opettellut ulkoa tähtikupolimallin, jonka mukaan Maapallo pysyy paikoillaan. Hän voi kertoa kyseiselle oppineelle ja "viisaille" ystävilleen että hei, ei se Maapallo pysy paikoillaan. Maapallo liikkuu, pyörii akselinsa ympäri ja kiertää Aurinkoa.


Arvatkaapa mitä sen ajan oppineet olisivat vastanneet kyseiseen väitteeseen, joka siis pitää paikkansa?

Arvaan että jotakin tämän tapaista:

Huuhaa ei kuulu oppineiden keskustelualuesiin. Tämä on tähtitieteen harrastajille tai asiasta kiinnostuneille tarkoitettu paikka jossa me voimme keskustella asioista jotka me varmasti tiedämme pitävän paikkansa.

Tähtikupolin olemassa olo  todistettu asia ja mikään  muu teoria ei voi selittää tähtien liikkeitä, mutta eiväthän nämä epäilijät sitä voi ymmärtää jne jne.

 

Oppineet ne LUULEVAT tietävänsä asioita, mutta eivät he tiedä. he vain luulevat tietävänsä.

 

Laajeva tila, heh.

kaareutuva tila, heh

Pimeä aine, heh

Pimeä energia, heh

Tähtikupoli, heh

vetävä voima, heh



.


Einstein se oli kuitenkin sen verran viisas että ymmärsi ettei hän, eikä kukaan hänen aikansa ihminen ymmärtänyt mitään syvällisesti.

EINSTEIN

Elämä. Kuolema. Kuolemattomuus

Sivu 196

"Maaliskuun lopussa 1949 Einstein kirjoitti Solovinelle vastaukseksi tämän onnitteluihin seuraavaa:

"Teidän sydämellinen kirjeenne on liikuttanut minua syvästi. Se eroaa niin jyrkästi lukuisista muista kirjeistä, joita on satanut niskaani tämän surullisen tapauksen johdosta. Teistä tuntuu, että minä katselen elämäni työtä rauhallisena ja tyytyväisenä. Läheltä nähtynä kaikki näyttää toisenlaiselta. Ei ole ainuttakaan käsitettä, jonka pätevyydestä olisin vakuuttunut. En ole varma edes siitä, että olen oikealla tiellä. Aikalaiset näkevät minussa kerettiläisen ja taantumuksellisen, joka on niin sanoakseni elänyt aikansa yli. Tietysti se johtuu muodista ja likinäköisyydestä. Mutta tyydyttämättömyyden tunne kasvaa myös sisältä. Toisin ei voi ollakaan, kun on kriittinen ja rehellinen, ja huumori ja vaatimattomuus luovat tasapainon vastoin ulkoisia vaikutuksia.""



Joidenkin fyysikkojen ja kosmologien mukaan laajenevan tilan käsitteen kyseenalaistaminen on järjetöntä tai avaruuden laajeneminen on järjellisen epäilyn
ulkopuolella.


Itse Einstein epäili kaikkia käsitteitä.



"Ei ole ainuttakaan käsitettä, jonka pätevyydestä olisin vakuuttunut. En ole varma edes siitä, että olen oikealla tiellä."