Ei Hirvensalon uutta siltaa Uittamon puolelle Katariinanlaaksoon!

pyöräilykisat kuriin

/ #63 Re: Re: Miksei turkulaisilla ole oikeutta meluttomaan virkistysalueeseen?

07.07.2016 03:20

#6: vieras - Re: Miksei turkulaisilla ole oikeutta meluttomaan virkistysalueeseen?

2X ei ole mitään palveluja. 4p pyöräilytapahtuma vaati huomattavaa asennoitumista, varsinkin Hylkilahden molemmin puolin huomattavia taksi- ja bensakuluja järven kiertämisestä. Brinkhallintien viereinen pihakatu muuttui muutamaksi päiväksi varikkoalueeksi, johon asukkaita ei toivottu häiritsemään. Varikkoaluetta ei merkitty paikan päälle. Tiedotus ei tavoittanut satunnaisia alueen käyttäjiä saatikka kaikkia asukkaita. Järjestäjien asenne oli lähinnä huvittunut, varsinkin SM kisa niin iso juttu, että asukkaiden pitäisi muuttaa kisojen ajaksi muualle. Alueen samanaikaiset kulttuuritapahtumat mm Brinkhall soi, kärsivät yleisökadosta järjestelyn takia. Miten koordinoida eri järjestäjien tapahtumat motittuvilla alueilla jatkossa? Turun tapahtumia, varsinkaan riistoalueiden suhteen, ei ole koottu yhteisille sivustoille. Asukkaille voisi suoda kiitoksen huomattavasta kärsivälllisyydestä ja taloudellisesta satsauksesta bensakuluineen, ajanhukkineen. Nyt järjestäjien asenne oli huvittunut, jos asukas tuli valittamaan, ihmettelemään ja häiritsemään hienoa kisaa. Asukkaita kiusattu viemäripakkoliitosuhkauksilla, tulossa huomattavia lisäkuluja, epätietoisuutta. Talviauraukset pikkuteillä, tiekunta-asiat ym hoidetaan itse. Lisäkulua ja ylimielistä asennetta kapeille kotiväylille ei kaivata. Toivottavasti Kakskerran liikennejärjestelyjä ei mullisteta tulevina kesinä. Onneksi oli vain kiireellisiä lääkärikäyntejä motitetuilta alueilta. Hälytysajoneuvoilla olisi ollut todella vaikeuksia. Antaako kaupunki jatkossa vastaavia motituslupia Turun kehitysalueille, joilta viety palvelut, vaikka veroja maksetaan suhteessa eniten Turus? Voisiko järjestää yleisöäänestyksen tulevista tapahtumista ja kartoittaa asukastyytyväisyyden kesän 2016 4p pyöräkisaan?