Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Sulo

/ #360 Re: Re: Re: tuulivoima on ratkaisu Suomessa

10.11.2011 12:47

#327: - Re: Re: tuulivoima on ratkaisu Suomessa

Eli myönnät siis nyt että tuulivoimalla voitaisiin tuottaa Suomessa useiden ydinvoimaloiden tuotantoa vastaava energiamäärä? Oletko vielä allekirjoittanut tätä addressia? Tee se nyt, jos et ole vielä tehnyt niin

Mutta VTT voi laskea tämän päivän tuulivoiman käyttöasteeksi ihan mitä vaan, mutta mitä tämmöset laskelmat loppujen lopuksi merkitsevät, kun niitä tuulivoimaloita on tällä hetkellä niin naurettavan pieni määrä tässä maassa. VTT laskelmat eivät anna oikeaa kuvaa todellisesta kapasiteetista, ja niinkuin joku täällä jo kirjoitti, esim. Kemin Ajoksessa yksittäiset tuulivoimalat pääsevät jo 60% tuotantoon maksimitehostaan, ja onko Kemin Ajos jotenkin erityinen paikka Suomessa? Minusta ei ole, eli siis vastaavia paikkoja löytyy ympäri maata, joten muuallakin on ihan realistista olettaa vastaavia tuotantolukuja

Mutta eikö sinunkin mielestä ole suoraan sanottuna typerää ostaa ulkomailta ydinvoimaloita miljardeilla, kun vastaava energiantuotanto voitaisiin rakentaa myös suomalaisilla tuotteilla? Samat terästehtaat, jotka vaativat näitä ydinvoimaloita rakennettavaksi energiatarpeidensa takia, rakentavat myös omissa tehtaissaan tuotteita, eli tuulivoimaloita, joilla voisivat tuottaa vaatimansa energian itselleen. Miksi ihmeessä tehtaat eivät voisi käyttää tuulivoiman tuottamaa energiaa? Ydinvoimaloiden rakentamisessa ei ole mitään järkeä miltään kannalta katsottuna