Ruukintien kivimurskaamo

Kohtalotoveri Inkoosta

/ #35 Tsemppiä taistoon!

14.07.2016 06:09

Hirveä juttu, tsemppiä vaan kaikille asuinalueella. Jaksakaa taistella! Siitä ei tosin ollut mitään hyötyä täällä Inkoossa: Olemme keränneet adressit, järjestäneet lukuisat tapaamiset kunnanpoliitikkojen ja Ruduksen kanssa, kirjoittaneet mp-kirjoituksia ja asiakirjoja jne. jne. Nyt sitten on vuorossa valituskierre, kun luvat myönnettiin.

Rudus lupaa vaikka mitä, mutta kun kukaan ei kunnolla valvo, meillä ei ainakaan ole koteloitu eikä pölyjä aina edes kastella. Virallisia melumittauksia on tehty, kun murskaamo ei ole toiminnassa. Aikataulutkaan eivät ole pitäneet. Itse asun 2.5km päässä louhimoalueelta ja melu murskauksen aikaan on helvetillinen, vaikkei ylitäkään sallittua desibelilukemaa. Ja lupia ei todellakaan haeta vain 10 vuodeksi vaan kun alueelle päästään, luvat on helppo uusia.

Täällä toiminta on alkanut 80-l. ja nyt suunnitteilla on jo vaikka mitä 50 vuoden päähän, mm. 390hehtaarin alue louhimoineen, jätteidensijoitteluineen ja jopa kenties asfalttiasemineen.

Louhimo pilaa luonnon ja asumisviihtyvyyden ja aivan varmasti on todellinen uhka turvallisuudelle. Järjettömältä kuulostava hanke voi hyvinkin mennä läpi, joten pitäkäähän lisää meteliä julkisuudessa!