Tieyhteys Linnakankaalta Metsokankaalle

Marko Saariaho

/ #34 Tienvarrenasukkiisukki

12.11.2011 09:41

Tavalla tai toisella Kokkokankaantien liikenne olisi pitänyt saada jo vuosia sitten rauhoittumaan. Mutkainen tie kun tuntuu oikein houkuttelevan rallihullua kansaa painaan kaasua, eikä vähiten raskaanliikenteen 'ammattilaisia'. Esimerkkinä Takasen kuljetuksen ralli-ihmeet! Veljeksille pitäisi tehdä älykkyystesti, sillä ovat varmaan keksineet uuden fysiikan lain, millä meinaavat saada kuorma-autonsa pysähtymään esim. aamuhämärissä mutkaisella tiellä lumipyryssä, kun puolimetrinen alakoululainen lähtee lumihangen takaa ylittään tietä. Päättäjien pitäisi jo vihdoinkin tulla seisoon ja seuraamaan aamuliikennettä yksi päättäjä per katvemutka nyt syyshämärissä. Varsinkin omia lapsia omaavat.

Hidastetöyssyt tien päissä ovat tyhjää paremmat. Töyssyjä tulisi vaan olla tasapuolisesti ajatellen koko tienvarren asukeita, eikä vain Kokkokankaan kohdan ja montun uimapaikan tien ylityksiä. Kyseisissä paikoissa on kaiken lisäksi hyvä näkyvyys molempiin suuntiin verrattuna moneen muuhun paikkaan.

Kokkokankaantietä ei ole tarkoitettu tällaiseen liikenteeseen nyt varsinkaan kun tienvarsiasutus on lisääntynyt. Jokainen tietä ajanut tietää, että noudattamalla 50km nopeusrajoitusta on liikenteen tukkona, kun lippalakkikansalla on niin kova kiire kotiin syömään maitopottuja ja pötköttään sohvalle.