Ruukintien kivimurskaamo

Vieras

/ #101

01.08.2016 12:48

Murskaamojen sijoitteluun löytyy paikkoja, joissa pöly ja melu eivät vaaranna lasten terveyttä. Tillinmäen päiväkodin viereen murskaamo ei kuulu. Selostukset melun- ja pölyntorjunnasta ovat utopiaa, joka tuskin toteuu jokapäiväisessä toiminnassa. Lastien purkamisista ja lastauksista pöly leviää esteettä tuulen mukana paljon kauemmaksi kuin Ruduksen selostuksessa kerrotaan. Kuljetuksissa pöly leviää koko kulkureitille eivätkä lastaajat taatusti kastele joka kuormaa! Lupien myöntäminen on vastuutonta.

Ottakaapa selvää Ruduksesta. Yleinen harhaluulo lienee, että kyseessä on Suomeen verot maksava suomalainen yritys. Ei ole. Ote Ruduksen historiikista: Viimeisin muutos tapahtui 1999, kun Lohja Rudus siirtyi irlantilaisomistukseen. Maailmanlaajuinen CRH plc... Yrittäkääpä selvittää mihin ko konserni veronsa maksaa, ketkä omistavat ja saavat rahat. Kasvotonta, vastuutonta. Ympäristö- ym arvohöpinät eivät tuota tosiasiaa paremmaksi muuta.