LINTUNEVAN PELASTAMINEN TURVETUOTANNOLTA / Help us to rescue a Lintuneva!

kyllä maailma opettaa

/ #334 pummulissa kasvatetuille

18.11.2011 23:40

Joo, tottakai kerron, koska salaisuushan se ei ole, sen nyt saa kuka tahansa selville, ilman kertomattakin. Sen osan suosta on myynyt joskus aikoinaan tämän talon silloinen isäntä, eli suo alueen silloinen omistaja, ei kukaan nykyinen. Joten suon myynti ei liity mitenkään meihin, tällä hetkellä täällä asuviin tai tätä tuotanto hanketta vastustaviin. Suon myynti on ollut joskus aikoinaan aika kinkkinen juttu. Itse asiassa vapo (vai mikähän on silloin ollutkin) melkeinpä pakottamalla osti suon. Niin asia on oikeasti menny.Sitä en tiedä mitä kylällä puhutaan (tai siis mitä sinä olet kylillä juorunnut tästä asiasta), mutta kaikkea ei kannata uskoa, mitä siellä kuulee.

Ja suota ei todellakaan myytäisi, jos nykyinen isäntä (eli suon omistaja, omistaa edelleen paljon suo aluetta) saisi mennä ajassa taaksepäin ja päättää asiasta! Ei vaikka vapo lupaisi siitä koko maapallon! Niin arvokas suo on kyseessä. Sitä, kun suo on aikonaan myyty, on harmiteltu aina. Sitä ei olisi koskaan saanut tapahtua.

Niin, ja kun se pohjavesialueen tuhoaminen on nykyään todella vakava rikos. Haluaisitko itse syyllistyä siihen? Ainakin niin sinun kirjoituksista voi käsittää.........Lainaus hakalalta

Lintunevan kuivatus ja turpeen nosto ei likaa pätkääkään pohjavesiä mutta omat p.......... taita liata kyrönjokea huomattavasti enempi.
Kuinka ilkeät olla vastaan turpeella lämmittämistä kun olet itse lämmitellyt turpeella vuosikymmeniä ja taidat tehdä sitä parhaillaankin. Jään odottelemaan että katkaiset sähköt tuvastasi ja lämmittelet puilla tulevan talven. Taitaa tulla itku pitkästä ilosta vai näytätkö meille sähköllä lämmittäjille mallia????? Seuraan innolla esimerkkiäsi????