Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Vieras

/ #14

05.09.2010 22:54

Eniten minua rasittaa ainainen jankutus siitä, että "Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi." Tässä oletetaan heti ensin että on olemassa Jumala, jonka mukaan kaikki toimii, ja lisäksi koko lause on epämääräinen homoseksuaalisuuteen liitettäessä. Tiedän että sillä tarkoitetaan että mies ja nainen luotiin yhteen, mutta kun vastaus jokaiseen kysymykseen homoseksuaalisuuden yhteydessä on tuo samainen lause, niin alkaa tuntua siltä että uskovaisilla ei tosiaan ole omia aivoja vaan luetaan sokeana Raamattua ja heitetään perään vakiolauseet millä oma maailmankatsomus pysyy suojattuna eikä asiaa tarvitse sen enempää ajatella.

En ole ikinä ymmärtänyt tälläisen asian aktiivista vastustamista, mistä ei ole mitään haittaa kenellekään. Ymmärrän, että kirkko ei halua vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja - se kuuluu ainakin kirkon tämänhetkisen näkemyksen mukaan luterilaiseen uskontoon Suomessa (niin keskiajallakin ajateltiin että kaikki pyörii maapallon ympärillä, mukaan lukien aurinko, mutta niin vaan tieteellisten todisteiden edetessä alkoi kirkkokin muuttamaan mielipiteitään. Jos Raamattua luetaan, niin luetaan sitten kunnolla ja uskotaan siihen mitä siellä on.) Mutta se on kirkon oma asia. Siviilivihkimistä ei voi mielestäni evätä keneltäkään täysvaltaiselta, aikuiselta ihmisyksilöltä, sillä valtion ei pitäisi perustua minkään uskonnon näkemyksiin.