Vankien kirjeet edelleen tarkistettava

Seinäjoki

/ #7

06.03.2007 20:18

Olen yhä samaa mieltä kun viimmeisen samankaltaisen addressin aikana:
elikkä kirjeet tulisi kyllä tarkastaa mutta tarkastajan tulisi olla sekä vangin että oikeuden yhdessä hyväksymä- ja luottama henkilö joka vastaisi henkilökohtaisesti siitä että hoitaa tämän lisävelvollisuutensa kunnolla (lakimies, tai semmoinen kenties...).

Mielestäni ei ole todellakaan reilua että kuka tahansa voi tonkia vanginkaan tekstejä! Itse en olisi halukas esimerkiksi kertomaan kenelle tahansa pankkikortin numeroani vaikka henkilö olisikin vankilan henkilökuntaa. Vertaus on ehkä vähän omituinen, mutta kuvaa kumminkin sitä, että edes siinä ympäristössä ei valtaapitäviin henkilöihin voi aina luottaa. Kaikki ei todellakaan ole niin mustavalkoista. Uskon että henkilökunnassakin voi olla tyyppejä jotka käyttävät muuteen mahdollisesti vaaratonta tietoa vankia kuitenkin jotenkin vastaan, jos ei muuteen niin vaan kiusaksi ja nolojen juttujen paljastamiseksi. Varuillaan kannattaa olla, mutta rajansa kaikella.

En pidä oikeusjärjestelmää takuuvarmana joten tuossa asiassa olisi nyt ehdottomasti syytä joustaa, vaikka tällä tavalla - eihän se aiheuttaisi edes ylimääräsitä riskiä vaan lähinnä pientä viivytystä vangin kirjetoimituksissa.

Siis, en allekirjoita tälläisenään.