Natriumnitriitti (E250) käyttö elintarvikkeissa kiellettävä

Huolestunut kansalainen!

/ #2 E250 Nartiumnitriitti!

05.09.2017 12:13

Kummastelen suuresti sitä, että myrkyllinen aine sallitaan ruokateolisuudessa tai ylipäätänsä missään mikä liittyy siihen, että ihminen syö tuota ainetta sisältävää tuotetta!

Eikö hemmetti vieköön perinteinen suola ole se joka on se säilöntäaine joka lisää tuotteelle lisäaikaa tosin jos tuotteessa on vettä niin säilyvyysaika pienenee, mutta edelleen en tajua, että ruokaan saadaan lisätä ainetta joka tunnetaan MYRKKYNÄ ja erittäin vaarallisena aineena josta saa valmistettua räjähteen.

Mitä muita E koodeilla on sitten sallittu jotka ovat hitaasti tappavia lisäaineita? Sitä ei tiedä maallikko ellei itse lähde tutkimaan ajan kanssa kaikkia E koodeja joita saa ihan vapaasti käyttää tuotteissa joita ihmiset laittavat suuhunsa ja sitä kautta nielevät niitä tietämättä ollenkaan mikä myrkkyä kulloinkin he syövät.

Jos jokin tuote sisältää Natriumnitriittiä ja ihminen yksinomaan syö tätä tuotetta sen takia kun se nyt maistuu mukamas hyvältä päivittäin runsain määrin niin varmaa on, että myöhemmässä elämän vaiheessa on jokin syöpä tai muu vakava tauti koska tuo myrkky varmasti aiheuttaa sen koska se on MYRKKY!!!!!

Jos kerran tämä aine ollaan sallittu niin minkä ihmeen takia se on ylipäätänsä myrkky joka pullon kyljessäkin mainitaan jossa on vain pelkästään Natriumnitriittiä siis sitä vaaleaa jauhoa!?

Syökää enemmän kotimaista ruokaa jonka te itse valmistatte alusta asti, mutta sellaista joka ei sisällä yhtään E koodilla mainittua lisäainetta.

Jos lisäaineita käytetään eikä siitä ole mainintaa tuotteessa on se harhaan johtavaa tietoa ja rikollista ja laitonta joten lukekaa tarkasti tuoteselostuksen ja sen mitä tuote sisältää.

Oma ymmärrykseni on esim. lihatuotteissa se, että jos jokin tuote sisältää noin 3-10% lihaa niin ollaan muu korvattu jollain keinotekoisella ja se on sitten jokaisen päätettävissä käyttääkö tuotetta vai ei vaikka tuotteessa ei olisikaan E koodeja ollenkaan joten terve järki käteen ja päättämään ostoksiensa maun, määrän ja laadun.

ONKO LISÄAINEITA OLLENKAAN JOS TUOTE EI MAINITSE SITÄ TAI MAINITSEE ETTEI E KOODEJA OLE?

SALATAANKO MEILTÄ IHMISILTÄ TOTUUS KUN E KOODIEN KÄYTÖSTÄ EI OLE MAININTAA?

KÄYTETÄÄNKÖ LISÄAINEITA VAIKKA TUOTTEESSA EI MUKA NIITÄ OLISIKAAN?