Natriumnitriitti (E250) käyttö elintarvikkeissa kiellettävä

Vieras

29.01.2016 11:49

Nacl on aivan yhtä hyvä muttei yhtä haitallinen. Lisäksi teollisuus ei osaa käyttää ohjeiden mukaan. Tuoretta lihaa ei saisi tällä aineella suolata. Vaaleat lihat broileri, kalkkuna ja sika ovat kypsinäkin vaaleanpunaista. Perustelevat sen sillä, että estää botuliinimyrkytyksiä
En usko väitteeseen. Luulen, että kyse on henkisstä ja tuotannollisesta laiskuudesta. Koska nitriittiä on aina käytetty niin halutaan käyttää edelleenkin.
Huolestunut kansalainen!

#2 E250 Nartiumnitriitti!

05.09.2017 12:13

Kummastelen suuresti sitä, että myrkyllinen aine sallitaan ruokateolisuudessa tai ylipäätänsä missään mikä liittyy siihen, että ihminen syö tuota ainetta sisältävää tuotetta!

Eikö hemmetti vieköön perinteinen suola ole se joka on se säilöntäaine joka lisää tuotteelle lisäaikaa tosin jos tuotteessa on vettä niin säilyvyysaika pienenee, mutta edelleen en tajua, että ruokaan saadaan lisätä ainetta joka tunnetaan MYRKKYNÄ ja erittäin vaarallisena aineena josta saa valmistettua räjähteen.

Mitä muita E koodeilla on sitten sallittu jotka ovat hitaasti tappavia lisäaineita? Sitä ei tiedä maallikko ellei itse lähde tutkimaan ajan kanssa kaikkia E koodeja joita saa ihan vapaasti käyttää tuotteissa joita ihmiset laittavat suuhunsa ja sitä kautta nielevät niitä tietämättä ollenkaan mikä myrkkyä kulloinkin he syövät.

Jos jokin tuote sisältää Natriumnitriittiä ja ihminen yksinomaan syö tätä tuotetta sen takia kun se nyt maistuu mukamas hyvältä päivittäin runsain määrin niin varmaa on, että myöhemmässä elämän vaiheessa on jokin syöpä tai muu vakava tauti koska tuo myrkky varmasti aiheuttaa sen koska se on MYRKKY!!!!!

Jos kerran tämä aine ollaan sallittu niin minkä ihmeen takia se on ylipäätänsä myrkky joka pullon kyljessäkin mainitaan jossa on vain pelkästään Natriumnitriittiä siis sitä vaaleaa jauhoa!?

Syökää enemmän kotimaista ruokaa jonka te itse valmistatte alusta asti, mutta sellaista joka ei sisällä yhtään E koodilla mainittua lisäainetta.

Jos lisäaineita käytetään eikä siitä ole mainintaa tuotteessa on se harhaan johtavaa tietoa ja rikollista ja laitonta joten lukekaa tarkasti tuoteselostuksen ja sen mitä tuote sisältää.

Oma ymmärrykseni on esim. lihatuotteissa se, että jos jokin tuote sisältää noin 3-10% lihaa niin ollaan muu korvattu jollain keinotekoisella ja se on sitten jokaisen päätettävissä käyttääkö tuotetta vai ei vaikka tuotteessa ei olisikaan E koodeja ollenkaan joten terve järki käteen ja päättämään ostoksiensa maun, määrän ja laadun.

ONKO LISÄAINEITA OLLENKAAN JOS TUOTE EI MAINITSE SITÄ TAI MAINITSEE ETTEI E KOODEJA OLE?

SALATAANKO MEILTÄ IHMISILTÄ TOTUUS KUN E KOODIEN KÄYTÖSTÄ EI OLE MAININTAA?

KÄYTETÄÄNKÖ LISÄAINEITA VAIKKA TUOTTEESSA EI MUKA NIITÄ OLISIKAAN?

Huolestunut kansalainen

#3 Lisää asiaa

05.09.2017 16:15

Natriumnitriitti E250 sallittu lisäainemyrkky esim. lihavalmisteissa siis haloo, ei kukaan syö lihavalmistetta ulkonäön takia vaan erittäin herkullisen maun takia, mutta Natriumnitriitti (MYRKKY) on sallittu ruokateollisuudessa sekä paljon muita E lisäaineita!!!
Emmekö ole jo sitoutunut lisäaineettomaan maailmaan? Emme ilmeisesti kun kerran ihmiskuntaa saa ihan vapaasti myrkyttää vaikkakin se on rikos jos laissakin myrkyttämisestä saa vankeusrangaistuksen, mutta ei näköjään saa kun kerran ruokabisnes sen sallii eli myrkyttäminen pikku pikku hiljaa ikään kuin se olisi populaation hallintaa umpikierolla tavalla, jo ohjelmassa Mad Cook ensimmäisessä sanottiin ja näytettiin, että Natriumnitriitti on MYRKKYÄ josta voidaan valmistaa jopa räjähteen, mutta ihmisen ruokana se on osaksi sallittua myrkyttämistä ja vieläpä laillisesti, puhumattakaan ollenkaan esim. väriaineista jotka aiheuttavat pienille lapsille ADHD:ta ja siitä on ollut puhetta tv:ssä, mutta ei laillisesta myrkyttämisestä.
Ollaan jo huomattu esim. juustoissa kun lisäaineet ollaan jätetty kokonaan pois, että maku on huomattavasti parempi, mutta eikö se maku olisi parempi myös muussa ruuassa jos kaiken maailman myrkyt jätettäisiin kokonaan pois eli ne hemmetin E lisäaineet.
Huomasin S ryhmän kaupassa, ettei ole olemassa esim. leikkeleitten osastossa lisäaineetonta lihavalmiste osastoa ollenkaan ja tämä koskee kaikkia kauppoja paitsi luomukauppaa tai luomu tuotteita.
Makkara jossa on jo suola perinteinen sellainen, mutta lisäksi siinä on tuo E250...Eikö suola ole se joka lisää tuotteelle lisäaikaa eli aikaa lisää sen myyntiin.
Metfursti joka on vedetön säilyy viikkoja jääkaapissa, mutta silti siinä on se Natriumnitriitti (MYRKKY) E250 joka kuulemma lisää säilyvyyttä, tuo makkara on vedetön ja melko suolainen jos sitä syö sellaisenaan ja sellaisenaan kun sitä syö on siinä suolaisuuden lisäksi jokin kummallinen sivumakukin eli ne säilöntäaineet jotka sotkee kokonaan kyseisen makkaran ja monen muunkin alkuperäisen herkullisen maun.
Suomi on myrkkyjen luvattu maa jossa saa ihan vapaasti erittäin hitaasti myrkyttää kansalaisiaan laillisesti eikä kukaan puutu asiaan, aina vain ihmetellään kun esim. syntyy ei terve lapsi kun lapsen äiti esim. on syönyt vain ja ainoastaan lisäaineita sisältävää ruokaa tosin syntyyhän niitä vastustuskykyisiäkin lapsia joille E aineet eivät vaikuta mitenkään tai ainakin voisi olettaa sen olevan niin kun kerran myrkkyjä syödään vapaasti jopa tietämättä mitä nuo kaikki E aineet todellisuudessa ovat eikä edelleenkään kukaan puutu asiaan ei edes tee siitä ohjelmaa.
Joka hemmetin lihaleikkele on E250+ paljon muuta sontaa sisältävää pikkuhiljaa sairauksia aiheuttavia aineita vaikkakin kaikki eivät tosin sairastukkaan.
Kun joku sanoo, että esim. E lisäaineet aiheuttavat vaikkapa pahoinvointia ja päänsärkyä nauretaan koko asialle jopa silloin kun henkilö sanoo jättäneensä nuo myrkyt ja sen jälkeen elämä on sairauksista vapaa kun syö vain ja ainoastaan 100%:sti luomua E aineetonta puhdasta ruokaa.
Kalakaan Suomessa ei ole 100%:sti puhdasta niin miksi sitäkään silloin pitäisi syödä edes sallitun määrän ja saada esim. elohopeaa pienissä määrissä vaikkapa joka viikko kehoonsa kun voi elää ilman kalaakin/myrkkyjä.
Suomessa ja muualla maailmalla myrkyttäminen pikkuhiljaa on 100%:sti sallittua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MIKSI!?

Anonyymi

12.08.2020 01:08

TINAKLORIDI [ELI TINA][ELI LYIJY]

E512

Lisäaineryhmä:

Muut lisäaineet

Kuvaus:Suolahapon (E 507) tinasuola. Saa käyttää vain valkean säilykeparsan värin stabilointiin. Enimmäismäärärajoitus.Hyväksyttävä päivittäinen enimmäiss aanti (ADI):14 mg tinaa /kg/vrk

[ON NIMENSÄ MUKAISESTI TINA ELI LYIJY JA VAIKKA SITÄ EI OLEKAAN HUOMATTU ON LYIJY MYRKYLLISTÄ JA ELIMISTÖÖN KERTYVÄ RASKAS KEMIALLINEN METALLI]

MITEN ON MAHDOLLISTA ETTÄ E AINEENA ON SUOSITELTAVA SAANTI MÄÄRÄ 14MG LYIJY  PÄIVITTÄINEN PÄIVITTÄIS SAANTI ?

LYIJY POIS RUUASTA !

KIINASSA SITÄ KÄYTETTIIN ÄIDIN MAIDONKORVIKKEENA JA OSUVASTI VAA 14.0000 JA MUUALLA 26.000 TUHATTA PIKKU VAUVAA KUOLI

JA KÄYTETÄÄN EDELLEEN CIINALAISISSA KINDEREISSÄ SILLÄ SE ANTAA VALKOISEN VÄRIN ILMEISESTI

JA BOORAKSIN ´´´ONGELMALLISUUS´´´?